۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۴:۳۱
کد خبر: 81842401
T T
۰ نفر
دومين مدرسه بين‌المللي نقشه‌برداري مغزي انساني در ايران برگزار مي‌شود

تهران- ايرنا- دومين مدرسه بين‌المللي نقشه برداري مغزي انساني در ايران با حمايت ستاد توسعه علوم و فناوري‌هاي شناختي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري مهرماه سال 1395 برگزار مي‌شود.

به گزارش گروه علمي ايرنا از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، محوريت موضوعات مورد بحث در اين مدرسه حول نقشه‌برداري مغز انسان با تمركز بر سه بخش تصميم‌گيري، كاركردهاي ‌اجرايي و پردازش‌هاي بينايي تعيين شده است.
اين مدرسه در 12 روز برنامه‌ريزي شده كه 2 روز آن با ارايه 12 سخنراني و ديگر روزها با فراهم كردن فرصت مشاركت در پروژه‌هاي آزمايشگاهي زمان‌بندي شده است.
با حمايت ‌انجمن بين‌المللي تحقيقات مغز و ستاد توسعه علوم و فن‌آوري‌هاي شناختي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، تعدادي از دانشجويان ايراني مي‌توانند به رايگان در اين مدرسه ثبت‌نام و شركت كنند.
نخستين مدرسه بين‌المللي نقشه برداري مغزي انساني در كشور خردادماه گذشته با حضور دانشجويان مقاطع تحصيلات تكميلي از منطقه آسيا-اقيانوسيه و علاقمند به حوزه نقشه برداري كاركردي مغز انسان با همكاري ستاد توسعه علوم و فناوري‌هاي شناختي، سازمان تحقيقات بين المللي مغز (IBRO)، دانشگاه علوم پزشكي تهران، پژوهشكده علوم شناختي، دانشگاه علوم پزشكي شهيد‌بهشتي، دانشگاه صنعتي اميركبير، پژوهشگاه دانش‌هاي بنيادي و آزمايشگاه ملي نقشه ‌برداري مغز ايران برگزار شد.
سازمان بين‌المللي تحقيقات مغز به منظور برگزاري مدارس در مناطق مختلف دنيا روال مشخصي دارد به صورتي كه هر كشور در مراحل اوليه تنها مي‌تواند برگزاركننده سخنراني ‌هاي مرتبط با اين حوزه در مدارس وابسته و كوتاه مدت باشد و پس از برگزاري اين دوره، در صورتي كه دانشجويان شركت كننده در مدرسه از برگزاري آن ابراز رضايت كرده و عملكرد مثبتي داشته باشند، اين مدارس وابسته در سال بعد تبديل به مدارس عملي خواهد شد و برگزاركننده مدرسه قادر خواهد بود در دو بخش عملي و تئوري كارگاه و سخنراني برگزار كند.
علمي (1) ** 9340**1834
۰ نفر