۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۲۱:۲۴
کد خبر: 81835143
T T
۰ نفر
نیمی از بیماران مبتلا به سرطان می توانند به زندگی بازگردند

شیراز- ایرنا- رییس انجمن سرطان شناسی كشور گفت: چیزی كه از آن به عنوان سونامی سرطان یاد می كنند، قابل پیشگیری است؛ اگر این بیماری با استفاده از تجهیزات پزشكی بموقع تشخیص داده شود می توان امید داشت كه جان نیمی از مبتلایان به سرطان نجات یابد و آنها به زندگی بازگردند.

به گزارش ایرنا «محمدرضا قوام نصیری» روز چهارشنبه در حاشیه دهمین كنگره سرطان شناسی در شیراز در گفت وگو با خبرنگاران افزود: هنوز عامل اصلی سرطان شناخته نشده و عوامل مختلف را در شیوع سرطان دخیل می دانند.
وی اضافه كرد: خوشبختانه در كشور ما پیشرفت های قابل توجهی برای درمان سرطان محقق شده كه می توان به پرتو درمانی و رادیوتراپی اشاره كرد.
این پزشك متخصص ادامه داد: مراكز درمان و پیشگیری مناسبی در شهرهای كشور دایر شده و در همین زمینه نیز در دولت تدبیر و امید، كمیته ای با عنوان كمیته شیمی درمانی ایجاد شده و به نوعی نیز سازمان های بیمه گر برای پوشش برخی درمان های سرطان ورود كرده اند.
قوام نصیری افزود: با راه اندازی كمیته جامع ملی مبارزه با سرطان در كشور، اتفاقی بسیار مبارك و تأثیرگذاری در عرصه علمی و تحقیقاتی به وجود آمده و با توجه به این كه اعضای این كمیته از استادان، كارشناسان نخبه، متخصص و فوق تخصص سرطان شناسی تشكیل شده، این موضوع گامی مهم در تشخیص و مقابله با این بیماری است.
وی افزود: سرطان از جمله بیماری های خطرناكی است كه در زمان حاضر درمان 100درصدی برای آن یافت نشده و در تمام كشورهای دنیا و از جمله ایران این بیماری در حال گسترش و افزایش است اما می توان با تغییر سبك زندگی و به ویژه با تغییر در رژیم غذایی برای مهار سرطان گام های اساسی برداشت.
رییس انجمن سرطان شناسی ایران افزود: با توجه به وضع امروز، شیوع بیماری سرطان نسبت به یك دهه گذشته دو برابر شده و مهمترین دلیل افزایش این بیماری، تغییر در سیستم تغذیه و افزایش استرس است.
قوام نصیری ادامه داد: طبق آخرین بررسی های انجام شده در سال 91 آمار مبتلایان به سرطان در كشورمان دو برابر شده بود و متأسفانه سن بیماران ایرانی یك دهه جوانتر از سایر كشورهای جهان است.
دهمین كنگره سرطان شناسی از امروز (20 آبان) در شیراز آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.
6113**6118**1504
۰ نفر