۱۸ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۵۵
کد خبر: 81830837
T T
۰ نفر
75 درصد بیماران مبتلا به ام اس از داروهای ایرانی استفاده می كنند

تهران - ایرنا- رئیس انجمن ام اس ایران درباره وضعیت داروهای بیماران مبتلا به ام اس گفت:درحال حاضر مشكل خاصی درخصوص دسترسی به داروهای بیماران ام اس در كشور وجود ندارد و 75 درصد از بیماران از داروهای ایرانی ام اس استفاده می كنند

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا از انجمن ام اس ایران، دكتر محمدعلی فرایان افزود: با توجه به توسعه تحقیقات و ضرورت افزایش دانش و اطلاعات درباره بیماری ام اس همه ساله كنگره انجمن ام اس را برگزار می كنیم و تازه های علم پزشكی در ایران و جهان را در این باره مرور می كنیم.
وی افزود: درمان‌های جدید، عوارض و نحوه استفاده از داروهای جدید، مراقبت از بیماران در حین دریافت این داروها، یافته های تشخیصی جدید، تشخیص های افتراقی و درمان های علامتی و نقش توانبخشی در بهبود بیماران ازجمله محورهای اصلی برگزاری كنگره هستند.
رئیس انجمن ام اس ایران بر ضرورت توجه مسئولان به بیماری ام اس تاكید كرد و گفت: ام اس بیماری است كه بیشتر جوانان را درگیر می كند و افراد و اعضای خانواده پس از ابتلا دچار مشكلات روحی و عاطفی می‌شوند.
وی ادامه داد:تاكنون درمان قطعی برای بیماری ام اس وجود ندارد. مبتلایان به ام اس باید به مدت طولانی تحت مراقبت و درمان باشند، به همین خاطر لازم است مسئولان امر و سازمان های بیمه گر نگاه ویژه ای به این بیماری داشته باشند.
فرایان گفت :ام اس یك بیماری خاص است و علاوه بر فرد مبتلا لازم است اعضای خانواده وی نیز به طور ویژه حمایت شوند و حمایت های اجتماعی از آنها افزایش یابد.
وی گفت : 75 درصد از بیماران از داروهای ایرانی ام اس استفاده می كنندو در صورت نیاز به داروهای خارجی هم مشكلی در تهیه و قیمت وجود ندارد وحمایت های وزارت بهداشت در این خصوص خوب است.
دوازدهمین كنگره بین المللی ام اس ایران 21 و 22آبان ماه در دانشگاه علوم پزشكی مازندران برگزار می شود.
علمی **1354**1440
۰ نفر