۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۰۱
کد خبر: 81822310
T T
۰ نفر

معجزه مصرف یك قرص ویتامین D در روز

۱۱ آبان ۱۳۹۴، ۱۵:۰۱
کد خبر: 81822310
معجزه مصرف یك قرص ویتامین D در روز

تهران - ایرنا - مطالعات محققان نشان می دهد كه مصرف یك قرص ویتامین D در روز، احتمال بیماری های قلبی را كاهش داده و سبب بهبود عملكرد ورزشكاران می شود.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس، مطالعات محققان دانشگاه ملكه مارگارت در ادینبورگ نشان می دهد كه ویتامین D علاوه بر تمام مزیت هایی كه تاكنون ثابت شده است، احتمال بروز بیماری های قلبی را نیز كاهش می دهد و سبب بهبود تمرین های ورزشی می شود.
در این مطالعه آمده است كه ویتامین D، عملكرد یك آنزیم به نام 11-βHSD1 را مسدود می كند. این آنزیم در تولید هورمون استرس، كورتیزول، نقش دارد. افزایش این هورمون در بدن سبب باریك شدن رگ های خونی و افزایش فشار خون می شود. مصرف مكمل های ویتامین D با كنترل فشار خون، مانع از بروز بیماری های قلبی می شود و عملكرد ورزشكاران را تقویت می كند.
زمانی كه پوست در برابر اشعه خورشید قرار می گیرد، ویتامین D در بدن تولید می شود. این ویتامین یك عامل ضروری برای جذب كلسیم و فسفر در بدن، رشد استخوان ها، رشد سلول ها، عملكرد صحیح عصبی و عضلانی و بهبود سیستم ایمنی بدن است.
شیر، حبوبات، ماهی و روغن ماهی، تخم مرغ، آب پرتقال، قارچ ، انواع پنیر و خاویار حاوی مقدار زیادی ویتامین D هستند و نورخورشید مهمترین منبع ویتامین D است. معمولا این ویتامین به اندازه كافی در بدن تولید نمی شود و باید تحت نظر پزشك، مكمل ویتامین D استفاده شود.
بر اساس تحقیقات انجام گرفته، ویتامین D از بروز سرطان روده بزرگ، افسردگی، مرگ زودرس، سكته مغزی، ام اس، دیابت، آرتریت روماتویید، آلزایمر و پوكی استخوان جلوگیری می كند.نتایج این تحقیقات در كنفرانس سالانه غدد دون ریز در اسكاتلند مطرح شده است.
علمی (6) ** 9259**1440
۰ نفر