۲۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۳۹
کد خبر: 81808607
T T
۰ نفر
خطر ديابت جدي است / برگزاري دومين كنگره ملي زخم و ترميم بافت

تهران- ايرنا- سونامي شيوع بيماران مبتلا به ديابت در كشور در آينده نه چندان دور منتفي نيست، احتمالي كه آگاهي بخشي و اتخاذ تدابير مقتضي براي پيشگيري از آن را مي طلبد.

به گزارش ايرنا از جهاد دانشگاهي واحد علوم پزشكي تهران، در صورت نبود آموزش، پيشگيري، كنترل مناسب بيماري و عوارض مرتبط با آن در آينده نه چندان دور شاهد موارد بسياري از عوارض بيماري ديابت از جمله زخم هاي مزمن پا و قطع اندام خواهيم بود.
يكي از مهم ترين عوامل ايجاد زخم هاي مزمن در افراد، ابتلا به ديابت است كه متاسفانه به دلايل مختلف به شدت در حال گسترش مي باشد. طبق مطالعات اخير 14 – 23 درصد ايرانيان بالغ بالاي 30 سال ديابتي يا دچار عدم تحمل گلوكز مي باشند.
در جهان هر 7 ثانيه يك نفر به علت ديابت مي ميرد. هزينه زخم پاي ديابتي بيش از مجموع هزينه هاي پنج نوع از پر هزينه ترين سرطان هاست و ساليانه به طور مستقيم بالغ بر 13-9 ميليارد دلار به هزينه هاي درمان بيماري ديابت اضافه مي كند.
هزينه سالانه زخم پاي ديابتي در كشور بيش از 6/18 ميليارد تومان در سال 87 برآورد شده است.

** برگزاري دومين كنگره ملي زخم و ترميم بافت
دومين كنگره ملي زخم و ترميم بافت با هدف ارايه تازه ترين دستاوردهاي علمي و با حضور جمعي از متخصصان اين حوزه روزهاي 6 تا 8 آبان ماه در سالن شهيد غرضي بيمارستان ميلاد تهران برگزار مي شود.
در اين همايش مقالاتي به صورت شفاهي و سخنراني در حوزه هاي زخم و درماتولوژي، زخم و انكولوژي، مهندسي بافت و بيومتريال زخم ، زخم و جراحي، زخم و ليزر، زخم و نورولوژي، سلول درماني، زخم و طب داخلي، زخم، اقتصاد، اخلاق پزشكي و پزشكي قانوني و طب بازساختي و ترميم بافت ارايه خواهد شد.
حضور پروفسور لازارو از دانشگاه مادريد اسپانيا كه از پيشگامان درمان زخم مزمن پاي ديابتي در دنيا بشمار مي رود و نيز هيات هاي علمي از كشور آلمان و تركيه از جمله ويژگي هاي مهم اين كنگره مي باشد.
مركز جامع ترميم زخم و بافت جهاد دانشگاهي به عنوان يك مركز تخصصي و فوق تخصصي در تشخيص علل زخم و درمان مناسب آن راه اندازي شده است.
در اين مركز با استفاده از فناوري و مداخلات پيشرفته، پزشكان و كادر درمان به طور موثر به درمان زخم هايي كه ترميم آنها با مشكل همراه است اقدام نموده و با استفاده از فناوري هاي نوين از جمله فتوديناميك تراپي و لارو درماني، وكيوم درماني و پانسمان مدرن تلاش خواهد شد تا از قطع اندام ها جلوگيري شود.
علاقمندان مي توانند با مراجعه به سايت اينترنتي www.wtrcongress.com اطلاعات بيشتر در خصوص دومين كنگره ملي زخم و ترميم بافت را دريافت كنند.
علمي ** 1201**2017
۰ نفر