۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۲۱:۰۷
کد خبر: 81798190
T T
۰ نفر
عملیات اجرایی دومین طرح  بزرگ پرورش گاوشیری چهارمحال وبختیاری آغازشد

شهركرد – ایرنا – عملیات اجرایی دومین طرح بزرگ پرورش گاو شیری استان چهارمحال وبختیاری عصر سه شنبه در روستای دستگرد امامزاده شهرستان شهركرد با حضور استاندار و جمعی از مسوولان استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتكی در آیین كلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی این طرح پرورش گاو اظهار داشت: این طرح دو هزار و 500 رأسی مولد گاو شیری، در زمینی به مساحت 30 هكتار در روستای دستگرد امامزاده اجرای می‌شود.
وی تأكید كرد: برای اجرای این طرح، یك سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استان كه مقیم كشور كویت است، 300 میلیارد ریال سرمایه گذاری می‌كند.
سلیمانی دشتكی افزود: این میزان سرمایه‌گذاری، از محل آورده متقاضی و بدون استفاده از تسهیلات بانكی تأمین و هزینه می‌شود.
وی تصریح كرد: با بهره‌برداری از این طرح تا یك و نیم سال دیگر، 220 فرصت شغلی مستقیم ایجاد می‌شود.
سرمایه گذار دومین طرح بزرگ پرورش گاو شیری چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین گفت: تاكنون 60 درصد عملیات تسطیح زمین این طرح انجام شده و خط انتقال برق فشار قوی در محل اجرای طرح نصب شده است.
مریم حیدری دهكردی اضافه كرد: با بهره برداری از این طرح بزرگ پرورش گاو شیری، سالانه 17 تا 20 هزار تن به تولید شیر استان افزوده می‌شود.
وی اظهار كرد: در فاز دوم این طرح، كارخانه تولید خوراك دام نیز در جوار این طرح راه‌اندازی می‌گردد.
مدیركل جهاد كشاورزی استان چهارمحال وبختیاری نیز در این آیین گفت: سالانه 224 هزار تن شیر در دامداری‌های استان تولید می‌شود.
ذبیح الله غریب بیان كرد: با بهره‌برداری از دومین طرح بزرگ پرورش گاو شیری چهارمحال و بختیاری، هفت درصد به ظرفیت تولید سالانه شیر استان افزوده می‌شود.
وی عنوان داشت: از مجموع شیر تولیدی در دامداری‌های چهارمحال و بختیاری، 90 هزار تن در دامداری‌های شهرستان شهركرد تولید می‌شود.
غریب از اختصاص پنج هزار و 200 هكتار از زمین‌های كشاورزی چهارمحال و بختیاری به كشت ذرت علوفه‌ای در سال جاری خبر داد و ادامه داد: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته، از این سطح، 300 هزار تن محصول برداشت شود.
به گزارش ایرنا، هم اكنون 50 درصد علوفه تولیدی در زمین‌های كشاورزی چهارمحال و بختیاری به خارج از استان صادر می‌شود.
با بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ دامپروری در چهارمحال و بختیاری، علوفه تولیدی در استان به مصرف داخلی می‌رسد.
7362/ 6014/

سرخط اخبار استان‌ها