۲۱ مهر ۱۳۹۴، ۲۰:۴۶
کد خبر: 81798174
T T
۰ نفر
مديركل پست: خوزستان رتبه دوم مبادله مرسولات را در كشور دارا است

اهواز- ايرنا- مديركل پست استان خوزستان با بيان اينكه اين استان در رتبه دوم ترافيك پستي كشور قرار دارد، گفت: در شش ماهه نخست سال به ازاي هر خوزستاني 8.5 مرسوله ارسال شد.

به گزارش ايرنا مهران حموله سه شنبه در نشست خبري به مناسبت روز جهاني پست در اداره كل پست خوزستان اظهار كرد: در استان خوزستان بيش از 18 ميليون مرسوله در شش ماهه نخست سال به نقاط كشور ارسال و بيش از 21 ميليون مرسوله وارد استان شد.
وي گفت: سرانه مبادله مرسولات در خوزستان حدود 23 درصد رشد ميانگين داشته كه به ازاي هر نفر در استان 8.5مرسوله ارسال شد.
حموله استان خوزستان را پس از تهران از لحاظ ترافيك و درآمد برابر با استان اصفهان ذكر كرد و افزود: ميانگين رشد كشوري مبادلات پستي حدود سه تا پنج درصد است.
مديركل پست استان خوزستان با بيان اينكه پست به دنبال هوشمند كردن خدمات خود و خارج كردن از حالت فيزيكي به پست سه بعدي است، گفت: در بخش خريد و فروش اينترنتي كه تلفيقي از خدمات فيزيكي و مالي و الكترونيكي است، 40 هزار فروشگاه در دسترس مردم هست كه در آن وجه مالي از طريق پست مالي پرداخت مي شود.
وي فروشگاه هاي اينترنتي فعال در خوزستان را 230 فروشگاه اعلام كرد و گفت: در طول شش ماهه نخست امسال 180 هزار مرسوله خريد و فروش اينترنتي داشتيم كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد افزايش ترافيك معادل بيش از سه هزار و 500 ميليارد ريال بوده است.
حموله با اشاره به كاهش پست نامه ها در سطح جهان بيان كرد: در سال گذشته هفت درصد در خوزستان كاهش پست نامه داشتيم و در قبال آن سرويس هاي الكترونيكي را احيا كرديم.
مديركل پست استان خوزستان تعداد نيروهاي انساني در پست استان خوزستان را بيش از 490 نفر نيروهاي رسمي و مستقيم اعلام كرد.
وي يادآور شد: 17 هزار دفتر پيشخوان شهري و روستايي و بيش از 805 مكان پستي در استان داريم كه خدمات پستي از طريق اين مراكز به مردم ارائه مي شود.
حموله با اشاره به اينكه در استان خوزستان بيش از 350 خدمت ارائه مي شود، ادامه داد: براي ارائه خدمات پستي در استان از اعتبارات استاني سهم خاصي نداشتيم و سال گذشته 25 ميليارد ريال از اعتبارات ملي جذب استان شد.
مديركل پست استان خوزستان در ادامه در تشريح خدمات پستي در استان گفت: تهيه دستگاه هاي الكترونيكي نامه رسان از ديگر خدمات پست است كه دستگاه هاي الكترونيكي همراه توزيع كنندگان با قابليت هاي متعدد و امكان گرفتن امضاي الكترونيكي شخص، ارسال مي شود.
وي در خصوص توسعه خطوط اينترنتي اظهار كرد: با اعتبار چهار ميليارد و 500 ميليون ريال، توسعه و اصلاح خطوط اينترنتي انجام شد كه شامل افزايش پهناي باند و فيبر نوري بود.
حموله اعمال مصوبه تخفيف 40 درصدي به ناشران، رونمايي از سامانه اينترنتي كد پستي 10 رقمي، رونمايي از صندوق هاي معابر هوشمند را از ديگر اقدامات در هفته جهاني پست دانست.
مديركل پست استان خوزستان توسعه باجه هاي توزيع كارت ملي هوشمند و اجراي طرح ملي نشانه استاندارد مكان محور در استان را نيز از اقدامات ديگر اين اداره كل برشمرد.
وي در پايان گفت: در دو سال گذشته سه هزار و 500 ميليارد ريال زيان شبكه پستي بود كه سال گذشته اين ميزان زيان به صفر رسيد و خوشبختانه تمام بدهي هاي پست تسويه شد.
در دولت الكترونيك، الكترونيكي كردن خدمات پستي يكي از برنامه هاي اين دولت است كه پست جمهوري اسلامي از ارگان هاي پيشرو در اين زمينه است و تا كنون چندين خدمت فيزيكي را به صورت الكترونيكي تبديل كرده است.
7148/6064

سرخط اخبار استان‌ها