۱۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۶:۰۳
کد خبر: 81786477
T T
۰ نفر
دستیابی محققان ایرانی به جدیدترین فناوری تولید آنتی بیوتیك در جهان

تهران - ایرنا -متخصصان ایرانی به دانش فنی جدید‌ترین تكنولوژی تولید آنتی بیوتیك در جهان با ظرفیت و راندمان مناسب دست یافتند.

به گزارش گروه علمی ایرنا ،متخصصان یك شركت داروسازی ایرانی موفق به دستیابی جدیدترین تكنولوژی تولید آنتی بیوتیك در جهان شدند كه می تواند از خروج 5 میلیون دلار ارز از كشور جلوگیری كند.
شركت آنتی بیوتیك سازی ایران وابسته به سازمان تامین اجتماعی، موفق شد تولید صنعتی آنزیماتیك محصول استراتژیك آموكسی سیلین كه جدیدترین تكنولوژی تولید آنتی بیوتیك های' بتالاكتام' و'سفالوسپورین' در جهان محسوب می شود را بدون خرید دانش فنی و تجهیزات از خارج از كشورامكان پذیر كند.
دكتر نادری علیزاده مدیر عامل شركت آنتی بیوتیك سازی ایران دراین خصوص گفت،دست یابی به جدیدترین تكنولوژی تولید آنزیماتیك آموكسی سیلین موجب كاهش 25 درصدی قیمت تمام شده محصول و جلوگیری از خروج سالانه 5 میلیون دلار ارز ناشی از واردات حلالها و واكنشگرهای مورد نیاز این محصول می شود.
وی در ادامه یكی از مهمترین دستاوردهای دست یابی به این تكنولوژی را عرضه آنتی بیوتیك های پاك،بدون ناخالصی و باقیمانده حلال به بازار داروی كشور ارزیابی كرد.
نادری علیزاده همچنین كاهش پنجاه درصدی پساب تولید این محصول را نیز گامی بلند در جهت حفاظت از محیط زیست دانست.
علمی **1354**1440
۰ نفر