رضایت مردم كازرون از برنامه های طرح تحول سلامت و كاهش مراجعات به مركز استان

شیراز- ایرنا- امام جمعه كازرون در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشكی شیراز از رضایت مردم از برنامه های طرح تحول سلامت و كاهش مراجعات به مركز استان خبر داد و بیان داشت :افزایش زایمان طبیعی و كاهش چشمگیر سزارین ها نشانگر این رضایتمندی و استقبال از بسته های خدمتی طرح تحول است.

به گزارش ایرنا ، دكتر محمدهادی ایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشكی شیراز و هئیت همراه، روز یكشنبه در ادامه سفر به كازرون، با امام جمعه این شهرستان دیدار كردند.
حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه كازرون در این دیدار گفت: در گذشته یكی از دلایلی كه موجب مهاجرت مردم كازرون به مركز استان می شد، عدم دسترسی به خدمات درمانی و دیگر خدمات اجتماعی بود كه با همت رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز و مسئولان شبكه بهداشت و درمان كازرون، این نیاز مرتفع شده است.
وی با اشاره به بیمارستان امام علی (ع) كازرون، اظهار داشت: با همكاری دانشگاه آزاد، امیدواریم این بیمارستان هرچه سریع تر وارد چرخه خدمات رسانی به مردم كازرون شود.
امام جمعه كازرون با بیان اینكه این شهرستان در استان فارس از موقعیت ویژه ای برخوردار بوده، تصریح كرد: همین امر توسعه خدمات درمانی در كازرون به عنوان یكی از قطب های درمان استان فارس را ضروری می سازد.
حجت الاسلام خرسند نسبت به همكاری نیكوكاران و سرمایه گذاران در توسعه فضای درمانی و بهداشتی كازرون و ارتقای خدمات، ابراز امیدواری كرد.
وی یادآور شد: شهرستان كازرون، از جمله پیشگامان شهرستان های استان در كاهش آمار زایمان سزارین از 54درصد به 32درصد در طول سال گذشته بوده كه با اجرای برنامه تحول نظام سلامت تحقق یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز نیز در این دیدار با اشاره به موقعیت شهرستان كازرون در استان، نسبت به گسترش فضای درمانی و بهداشتی در این شهرستان قول همكاری داد.
دكتر ایمانیه، ساماندهی سیستم نوبت دهی در كازرون را از جمله مسایلی دانست كه در این بازدید بررسی شده و پیگیری می شود.
وی راه اندازی اورژانس بین راهی كازرون و افزایش پزشكان سطح یك و دو در این شهرستان را از دیگر اقداماتی دانست كه برای ارتقای كیفی خدمات در این شهرستان پیگیری می شود.
راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه مرجع، احداث و راه اندازی درمانگاه فوق تخصصی، افزایش خدمات MRI در این شهرستان و افزایش برخی تخصص های سطح دو، از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.
دكتر ایمانیه رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز به همراه معاونان بهداشتی و توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، مدیر روابط عمومی دانشگاه و هیئت همراه، از بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) كازرون هم دیدن كردند.
در این برنامه از تمامی بخش های بیمارستان بازدید شده و با بیماران و خانواده های آنان پیرامون رضایتمندی از برنامه تحول نظام سلامت و نحوه اجرای آن در این بیمارستان گفت و گو شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز در این بازدید، با بیان اینكه ارتقای سطح عمومی سلامت مردم، موجب كاهش گلایه ها نیز شده است، اظهار داشت: تا پیش از این، صحبت ها در خصوص ساده ترین و ابتدایی ترین نیازهای درمانی و بهداشتی بود، اما امروز خوشحالیم كه سطح مطالبات نیز ارتقاء یافته است.
وی با بیان اینكه كازرون یكی از قطب های درمانی استان فارس محسوب می شود، از توسعه خدمات درمانی در این شهرستان خبر داده و گفت: راه اندازی آزمایشگاه بزرگ و مجهز مرجع در كازرون، یكی از اهداف گسترش خدمات در این شهرستان است كه پیش بینی می شود پنج میلیارد تومان اعتبار صرف آن شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین در خصوص اجرای برنامه پزشك خانواده شهری و بررسی های صورت گرفته در بازدیدهای امروز، خاطرنشان كرد: امیدواریم مردم به پزشك خانواده خود اطمینان بیشتری یافته و در این خصوص با پزشكان بیش از پیش همكاری نمایند.
دكتر ایمانیه همچنین از راه اندازی اورژانس بین راهی كازرون تا پایان پاییز امسال خبر داد.
در ادامه این بازدید، نشستی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز و هیئت همراه، همچنین مسئولان بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) و شبكه بهداشت و درمان كازرون برگزار شد كه در این نشست با طرح افزوده شدن چهار تخت ICU، دو تخت NICU، بهسازی بخش های كولونوسكوپی، شیمی درمانی، فوق تخصصی، مراقبت های سرطان، زنان و زایمان، در این خصوص تصمیم گیری شد.
كمك به تجهیز بیمارستان امام علی(ع) كازرون، از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز و هیئت همراه در ادامه این بازدید، از درمانگاه تخصصی الزهرا(س) كازرون و بخش های مختلف این درمانگاه بازدید كرده و از نزدیك با روند خدمت رسانی به مردم در این درمانگاه آشنا شدند.
شهرستان كازرون در فاصله 140 كیلومتری جنوب غرب شیراز در استان فارس قرار دارد .
6113/ 7372

سرخط اخبار استان‌ها