۱ آذر ۱۳۹۳، ۱۵:۵۰
کد خبر: 81396494
T T
۰ نفر
انحصار تولید حلزون شنوایی شكسته شد

تهران - ایرنا - رییس دانشكده مهندسی پزشكی دانشگاه صنعتی امیركبیر از توفیق محققان این دانشكده در تولید حلزون شنوایی و شكسته شدن انحصار آن در سطح بین المللی خبر داد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دكتر فرزاد توحیدخواه روز شنبه در نشست مطبوعاتی گفت: تلاش استادان و محققان دانشكده مهندسی پزشكی دانشگاه امیركبیر در زمینه تولید و كاشت حلزون شنوایی برای افراد ناشنوا و كم شنوا به ثمر نشست.

وی افزود: تاكنون تولید حلزون شنوایی در انحصار شركت های كانادایی و اتریشی و تعداد معدودی از كشورهای پیشرفته بود كه با هزینه گزافی به متقاضیان ارائه می شد.

توحیدخواه تاكید كرد: با اندك حمایتی از سوی دولت قادر خواهیم بود حلزون شنوایی مورد نیاز كشور را در داخل تامین كنیم.

وی همچنین به موفقیت استادان گروه بیومتریال دانشكده مهندسی پزشكی دانشگاه امیركبیر در حوزه تشخیص سرطان اشاره كرد و گفت: درهمین زمینه، فعالیت های خوبی به منظور ساخت سنسورهای گلوكز صورت گرفته است.

رییس دانشكده مهندسی پزشكی دانشگاه صنعتی امیركبیر همكاری های فناورانه این دانشكده با دانشگاه 'كل تك' آمریكا را یادآور شد و گفت: این آمادگی را داریم كه علاوه بر مراكز دانشگاهی با شركت های برتر بین المللی فعال در حوزه مهندسی پزشكی به فعالیت مشترك بپردازیم.

توحیدخواه درعین حال تصریح كرد: فرآیند تولید در داخل كشور زیاد هموار نیست و این مشكلات، حوزه مهندسی پزشكی را نیز در برمی گیرد اما باید برای تقویت این صنعت در داخل و تولید تجهیزات پزشكی گام های سریعی برداریم زیرا علاوه بر نیاز، پتانسیل های خوبی در این زمینه فراهم است.

علمی (3)**1055**1440
۰ نفر