۳ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۳۰
کد خبر: 81362230
T T
۰ نفر
جراحی غیر اصولی در نواحی چشم می تواند بینایی را مختل كند

تهران - ایرنا -دبیر علمی گروه تخصصی پلاستیك و ترمیمی چشم بیست و چهارمین كنگره چشم ایران گفت : جراحی غیر اصولی به منظور زیبایی و ترمیمی در نواحی اطراف چشم می تواند بینایی را مختل كند.

به گزارش ایرنا از انجمن علمی چشم پزشكی ایران، دكتر محسن بهمنی كشكولی درباره اهمیت جراحی پلاستیك و ترمیمی چشم،افزود: در صورت اعضاء مختلفی وجود دارند كه یكی از این اعضاء ،چشم، عضلات آن و غدد اشكی است.

وی ادامه داد: جراحی نواحی اطراف چشم به منظور زییابی و ترمیمی ( محل رویش موهای سر شروع می‌شود و تا پایین گونه ادامه می‌یابد) باید اصولی انجام شود زیرا می‌تواند بینایی را مختل كند.

كشكولی اضافه كرد: اطلاعات كافی از وضعیت چشم و ساختمان اطراف آن برای انجام جراحی ضروری است به عنوان مثال اگر كسی بخواهد جراحی زیبایی لیفت ابرو انجام بدهد و یا گونه‌هایش را بالا بكشد باید بررسی كافی در مورد حركت چشم و غدد اشكی آن قبل از عمل صورت گیرد.

استاد دانشگاه علوم پزشكی ایران گفت:جراحی غیر اصولی می‌تواند به اعصاب و حركت عضلاتی چشم و غدد اشكی آن صدمه بزند و مشكلاتی را برای بینایی به وجود آورد.

بهمنی كشكولی یاداور شد :رشته فوق تخصصی پلاستیك و ترمیمی برای اولین بار در آمریكا بنیان گذاری شد كه، پس از آن در اروپا نیز این مسئله دنبال شد و در ایران نیز تاریخچه جراحی پلاستیك و ترمیمی چشم به سالها قبل برمی‌گردد كه استادان مجربی در این زمینه فعالیت داشته‌اند.

فوق تخصص جراحی پلاستیك و ترمیمی چشم گفت: انجمن فوق تخصصی جراحان پلاستیك و ترمیمی چشم ایران زیرنظر انجمن چشم‌ پزشكی ایران همزمان با تشكیل اولین هیأت مدیره در سال 87 فعالیت خود را آغاز كرده و تا امروز ادامه داده است كه هر سه سال یكبار، هیأت مدیره از میان اعضای آن انتخاب می‌شود.

وی گفت :دوره فلوشیپ فوق تخصصی پلاستیك چشم به صورت ادغام‌شده با استرابیسم از چندین سال قبل در بیمارستان شهید لبافی‌نژاد وجود داشته است.این رشته به طور مستقل و به عنوان پلاستیك و ترمیمی چشم توسط وزارت بهداشت تصویب و از سال 88 در بیمارستان رسول اكرم(ص) زیرنظر اینجانب تاسیس شد و تاكنون پنج فارغ التحصیل داشته است.

بهمنی كشكولی افزود: به تازگی نیز بیمارستان فارابی مجوز تربیت این رشته فوق تخصصی را گرفته است كه آنها نیز یك نفر فارغ‌التحصیل سالانه خواهند داشت.

وی در خصوص برنامه‌های كنگره بین‌المللی چشم گفت :كارگاهی در این كنگره با موضوع حجم‌گذاری در صورت خواهم داشت كه مربوط به تزریقات فیلرها و چربی‌ها و انواع تزریقات برای حجم دادن در نواحی صورت خواهد بود.

بهمنی كشكولی افزود: در این كارگاه طی آموزش چربی‌ها و فیلرها و تزریق آنها، معاینات چشم قبل از عمل جراحی نیز بررسی می‌شود تا از عوارض بینایی جلوگیری كنیم.

به گفته وی در مورد روش های جوانسازی صورت نیز بحث و بررسی صورت خواهد گرفت.

بهمنی كشكولی افزود: همچنین چند سخنرانی در كارگاه‌ها و سمپوزیم‌های مختلف در باره بیماری‌های التهابی حدقه و مقایسه جراحی آندوسكوپی مجاری اشكی با جراحی‌های سنتی خواهم داشت.

به گفته وی در بخش مقالات آزاد نیز، آخرین مقالات تیم مركز تحقیقات ترمیمی و پلاستیك چشم كه در ژونال‌های معتبر آمریكا به چاپ رسیده است ارائه خواهد شد. دو مورد از این مقالات مربوط به روش درمانی جدید ارائه شده برای یك نوع خاص از تومورهای حدقه (اربیت) در دنیا و روش جدید برای جلوگیری از عوارض جراحی بلفاروپلاستی (پلاستیك پلك) خواهد بود.

بیست و چهارمین كنگره سالیانه انجمن چشم پزشكی ایران در روزهای 10 تا 13 آذر درسالن همایش های رازی برگزارمی شود.

علمی **1354**1440
۰ نفر