۱۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۷:۴۵
کد خبر: 81335742
T T
۰ نفر

پنج مركز مجاز عرضه و كشتار دام در مشهد فعال شد

۱۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۷:۴۵
کد خبر: 81335742
پنج مركز مجاز عرضه و كشتار دام در مشهد فعال شد

مشهد - ايرنا - مدير برنامه‌ ريزي و نظارت بر خدمات و محيط زيست شهري شهرداري مشهد از راه اندازي پنج مركز مجاز عرضه و كشتار دام در اين شهر در آستانه عيد سعيد قربان خبر داد.

رمضانعلي شورابي روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به وجود بيماري‌ هاي مشترك بين دام و انسان در پنج سال اخير از عرضه و كشتار غيرمجاز و غير بهداشتي دام در سطح شهر جلوگيري مي‌شود.

وي با اشاره به فرارسيدن عيد قربان و افزايش ذبح دام، گفت: بازار موقت دام در ميدان قائم، جاده بهشت رضا (ع)، جاده قديم قوچان، مهدي‌ آباد و كشتارگاه صنعتي گوشت مشهد در جاده فريمان در اين ايام براي عرضه دام در سطح شهر فعال هستند.

شورابي با اشاره به برخورد با متخلفان در زمينه عرضه و كشتار غيرمجاز دام افزود: به منظور برخورد با متخلفان، 120 گروه با حضور نمايندگاني از شهرداري، دامپزشكي، تعزيرات حكومتي و نيروي انتظامي راه ‌اندازي شده كه اين گروهها اقدام به گشت ‌زني در سطح شهر و حاشيه مشهد مي‌كنند.

وي با بيان اينكه ذبح غيربهداشتي دام در منازل مسكوني، از عمده ترين معضلات بهداشتي در روز عيد قربان است، اظهار كرد: بايد با فرهنگ نادرست ذبح دام در معابر و منازل با استفاده از توان مراكز مجاز عرضه و كشتار دام مبارزه كرد.

مدير برنامه ‌ريزي و نظارت بر خدمات و محيط زيست شهري شهرداري مشهد ادامه داد: در اين ايام كشتارگاه صنعتي گوشت مشهد از طريق شماره' 38801393'، سفارشات تلفني مردم براي خريد و ذبح دام را مي پذيرد.

شورابي گفت: با توجه به اهميت اطلاع ‌رساني، 620 بنر با محتواي هشدارهاي بهداشتي و 80 بنر با موضوع معرفي مراكز مجاز فروش و كشتار دام در سطح شهر نصب شده است.

روز دهم ماه ذيحجه، مصادف با عيد قربان از گرامي ترين عيدهاي مسلمانان است و مسلمانان جهان در اين روز گاو، گوسفند يا شتر قرباني نموده و گوشت آن را بين همسايگان و مستمندان توزيع مي كنند.

7505 / 664

سرخط اخبار استان‌ها