۱۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۰۰
کد خبر: 81335391
T T
۰ نفر
آموزش فعالان عرصه گردشگري جدي گرفته شود

قم ـ ايرنا ـ مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قم بر جدي گرفتن آموزش فعالان عرصه گردشگري و پرورش راهنمايان تورها تاكيد كرد.

به گزارش ايرنا، 'عيسي رضايي' روز پنجشنبه در مراسم 'تجليل از دست اندركاران گردشگري استان قم' افزود: اكنون 40 نفر راهنماي تور آموزش ديده در استان قم وجود دارد كه بايد اين تعداد افزايش يابد.

وي بر اهميت كيفيت خدمات گردشگري تاكيد كرد و افزود: استان قم از نظر رشد كمي در 10 سال اخير رشد خوبي داشته و تعداد هتل ها و مهمانپذيرهاي استان از 30 واحد در سال 84 به 100 واحد در سال 93 افزايش يافته است.

رضايي با بيان اينكه نياز استان بيشتر از ظرفيت موجود است افزود: استان قم هشت هزار و 500 تخت اقامتي دارد كه به غير از ماه مبارك رمضان در بقيه ايام سال صد در صد اشغال مي شود كه اين تعداد بايد به 20 هزار تخت برسد.

وي بر ارائه خدمات مطلوب به زائران و مسافران قم تاكيد كرد و افزود: خدمات مراكز توريستي و گردشگري بايد به گونه اي باشد كه باعث جذب و مراجعه مجدد زائران و مسافران به قم شود.

رضايي گفت: اگرچه قم از نظر زيرساخت هاي گردشگري خدمات مطلوبي ندارد اما امكان اقامت و پذيرايي مطلوب براي زائران فراهم است و اين به معناي عدم تلاش براي ارتقاي واحدها از سوي مديران نيست.

وي از طراحي و ساخت چند هتل 5 ستاره در استان قم خبر داد و افزود: از سرمايه گذاران بخش گردشگري دعوت به سرمايه گذاري در استان مي كنيم و اگر چه حمايت دولت در سالهاي اخير چندان رضايت بخش نبوده است اما اميدواريم در دولت تدبير و اميد شاهد رشد حمايت ها باشيم.

پنجم مهرماه هر سال مصادف با 27 سپتامبر روز جهاني گردشگري است و از 5 تا 11 مهرماه نيز هفته گردشگري در كشور ناميده شده است.

مراسم 'تجليل از دست اندركاران گردشگري استان قم' با حضور برخي از مسوولان استاني و فعالان و سرمايه گذاران بخش گردشگري استان در سالن اجتماعات مجتمع وتوس برگزار شد كه در اين مراسم از 13 فعال عرصه گردشگري تجليل به عمل آمد.ك/2

569 / 553

سرخط اخبار استان‌ها