۱ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۲۸
کد خبر: 81322992
T T
۰ نفر
سنگ یك كیلوگرمی از داخل رحم بیماری در تبریز برداشته شد

تبریز - ایرنا - سنگ یك كیلوگرمی برای نخستین بار در جهان از داخل رحم یك زن بیمار در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز برداشته شد.

جراح و فوق تخصص اورولوژی زنان و معالج این بیمار 73 ساله روز سه شنبه به ایرنا گفت: بیمار با بی اختیاری كامل ادراری به من مراجعه كرد كه در معاینه واژن، سنگ در داخل رحم بیمار به وضوح قابل مشاهده بود ولی در سونوگرافی هایی كه در دست داشت احتمال توده رحمی گزارش شده بود.

دكتر سكینه حاج ابراهیمی با بیان اینكه تاكنون در گزارش های علمی پزشكی بزرگترین سنگ رحمی برداشته شده 180 گرم اعلام شده است، افزود: در این عمل جراحی سنگ رحمی به وزن بیش از یك كیلوگرم به اضافه 12 سنگ متعدد مثانه برداشته شد كه در نوع خود در جهان بزرگترین و نخستین مورد است.

وی ادامه داد: این سنگ رحمی به دلیل سوراخ بودن مثانه (فیستول مثانه) و ریزش ادرار به داخل رحم در 30 سال گذشته تشكیل شده بود كه با انجام این عمل جراحی كه دو ساعت به طول انجامید مثانه و رحم ترمیم شد.

حاج ابراهیمی گفت: بیمار كه اكنون در بخش بستری است دارای كنترل ادرار و وضعیت بسیار مناسبی است و به زودی مرخص می شود.

فرنگیز پورولی نیز درباره بیماری خود گفت: سالها بود كه از این بیماری رنج می بردم كه بالاخره توسط دكتر نقدی در شهرستان اهر به این پزشك معرفی شدم.

وی كه خود اهل و ساكن روستای 'مینق' شهرستان هریس است با بیان مساعد بودن وضعیت عمومی من مساعد است، از اجرای طرح تحول نظام سلامت به خصوص در روستاها از دولت دكتر روحانی تشكر كرد.

591/6120/1495
۰ نفر