۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۱۰
کد خبر: 81255185
T T
۰ نفر

مناطق شنا غیر مجاز سواحل گیلان جان 5 نفر را گرفت

۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۱۰
کد خبر: 81255185
مناطق شنا غیر مجاز سواحل گیلان جان 5 نفر را گرفت

رشت - ایرنا - دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی گیلان گفت: در تعطیلات عید فطر امسال، پنج نفر در سواحل استان و در خارج از طرح های سالم سازی دریا غرق شده اند.

'یونس رنجكش' روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: چهار نفر در سواحل شهرستان انزلی و یك نفر در سواحل رضوانشهر غرق شده اند.

وی ادامه داد: در دو روز اخیر نیز 140 نفر كه در آب های خزر گرفتار شده بودند، با كمك نیروهای امداد و نجات هلال احمر استان نجات یافتند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی گیلان افزود: از آغاز بازگشایی طرح های سالم سازی در نیمه خردادماه گذشته تاكنون، بالغ بر 470 نفر در سواحل استان نجات یافته اند.

رنجكش با یادآوری اینكه از نیمه خردادماه امسال تا روز گذشته 11 نفر در سواحل استان غرق شده اند، گفت: در مدت مشابه سال قبل، 32 نفر غرق شده بودند.

وی تصریح كرد: مجموع غرق شدگان در تعطیلات تابستان سال جاری، در خارج از طرح های سالم سازی شنا كرده اند.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های ساحلی گیلان یكی دیگر از دلایل غرق شدن این افراد را بی توجهی به هشدارها و ناآشنایی به فنون شنا عنوان كرد.

وی از مسافران و گردشگران خواست در نواحی ساحلی تعریف شده و طرح های سالم سازی شنا كنند تا شاهد حوادث مرگبار نباشیم.

رنجكش كاهش چشمگیر غرق شدگان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته را به سبب تدبیر مسوولان پیش از بازگشایی طرح های سالم سازی، استفاده بهینه از امكانات و برنامه ریزی درست و اصولی برای بهره مندی از موهبت دریا عنوان كرد.

وی نداشتن برنامه های مناسب در حوزه اجتماعی و فرهنگی برای گردشگران و استفاده كنندگان از سواحل را موجب افزایش آسیب های وارده و تولید ناهنجاری های بیشتر در جامعه دانست و افزود: یكی از رویكردهای دولت تدبیر و امید برای افزایش نشاط اجتماعی در جامعه، استفاده صحیح از موهبت دریاست.

رنجكش هدف از اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی و طرح های دریا را بهره گیری از فرصت های دریا برای تولید نشاط اجتماعی در سطح ملی ذكر كرد.

32 طرح سالمسازی دریا با 64 شناگاه خواهران و برادران در طرح های سالم سازی گیلان وجود دارد و حدود 600 ناجی غریق و همیار منجی در مناطق خطرآفرین و طرح های سالم سازی استان در كنار سایر عوامل مشغول فعالیت هستند.

گیلان از چابكسر در شرق تا آستارا در غرب استان، 300 كیلومتر نوار ساحلی دارد. ك/3

7295/695/508
۰ نفر