سنندج - ایرنا - بارش باران در نخستین روز از آذر ماه طراوت و شادابی خاصی به هوای سنندج بخشید.

به گزارش ایرنا، با ورود موج بارشی به غرب کشور بارش باران در مناطق مختلف جنوبی استان کردستان از روز گذشته آغاز شده است و بامداد امروز دوشنبه بارش باران طراوت و زیبایی خاصی به نخستین روز آذر در سنندج بخشید که بارش ها در مناطق دشت به صورت باران و در مناطق کوهستانی به صورت برف بود.

بامداد امروز این بارش ها در سنندج شدت بیشتری به خود گرفت و با توجه به ریزش برگ درختان و آبگرفتی معابر تردد شهروندان را با مشکل مواجه کرد و مردم این شهر مجبور شدند برای رفتن به چتر به همراه داشته باشند و برخی نیز که با پای پیاده به محل کار خود می رفتند لباس گرم زمستانی و بارانی پوشیده بودند.

این بارش باران پاییزی در حالی در سنندج آغاز شده که امروز نخستین روز بازگشایی مدارس ابتدایی نیز بود و با توجه به اینکه این بازگشایی به صورت کامل در مدارس نیست و سرویس رفت و آمد دانش آموزان به راه نیافتاده است برخی از والدین ناچار شدند که با وسایل نقیله شخصی فرزندان خود را به مدارس برسانند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به این فعالیت این سامانه بارشی تا روز سه شنبه در استان تداوم دارد، اضافه کرد: بیشتر بارش‌های این سامانه تا بعدازظهر روز دوشنبه اتفاق می افتد که مقدار بارش‌ها در شهرهای مریوان، سروآباد، کامیاران، سنندج، قروه و دهگلان از شدت بیشتری برخوردار است،

علی پناهی گفت: عمده بارش‌های این سامانه به شکل باران است، اما در ارتفاعات و گردنه‌ها به صورت بارش برف و کولاک و پدیده مه پیش بینی می‌شود که سبب اختلال در تردد و کاهش افق دید می‌شود.

وی اضافه کرد: طی چند روز آینده دمای هوای استان در طول روز تغییرات آنچنانی ندارد، اما دمای شبانه و صبحگاهی از روز چهارشنبه به صورت میانگین سه تا چهار درجه کاهش می یابد.

داره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

در سال آبی جاری تاکنون به صورت میانگین ۴۱ میلی متر بارندگی در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد و نسبت به میانگین دوره بلندمدت(۳۰ سال گذشته) ۳۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سنندج با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت مرکز استان کردستان است.