۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۹:۴۹
کد خبر: 83106236
T T
۰ نفر
جلسه مشترك علماي شيعه و اهل سنت در رضوانشهر برگزار شد

رشت - ايرنا - در آستانه هفته وحدت، جلسه مشترك علماي شيعه و اهل سنت رضوانشهر و تالش با حضور معاون هماهنگي امور عمراني استاندار گيلان و اعضاي شوراي تأمين رضوانشهر در دفتر امام جمعه اين شهرستان برگزار شد.

به گزارشخبرنگار ايرنا علي اوسط اكبري مقدم دوشنبه شب در اين جلسه ضمن ابلاغ پيام تبريك استاندار گيلان بمناسبت آغاز هفته وحدت به جمع حاضر گفت: وحدت ريشه در قرآن دارد و خداوند متعال در قرآن كريم مومنان را به وحدت و پرهيز از تفرقه دعوت كرده است.
وي اظهار داشت: در اين برهه زماني اتحاد، همدلي و انسجام بين مسلمانان بهترين راه تسلط و پيروزي بر دشمنان اسلام و استكبار جهاني است.
همچنين در اين نشست امام جمعه رضوانشهر در سخناني، وحدت را از مهترين آثار دين مبين اسلام برشمرد و گفت: حضور وحدت بخش و اتحاد بين شيعه و اهل سنت در دين مبين اسلام در واقع از الطاف الهي است كه امام خميني پايه گذار اصلي آن مي باشد.
حجت الاسلام لطف الله عبدالهي در ادامه به توطئه ها و دسيسه هاي دشمنان اشاره كرد و گفت: دشمنان امروز به اين نتيجه رسيده اند كه تنها راه رسيدن به اهدافشان تفرقه افكني و جدايي ميان مسلمانان است كه امت هاي اسلامي و بخصوص مسلمانان شيعه و سني بايد با هوشياري لازم، وحدت خود را حفظ و اين توطئه دشمنان را نيز خنثي كنند.
همچنين امام جمعه اهل سنت تالش در اين نشست پيرامون اهميت اين موضوع سخن گفت و خواستار آسيب شناسي در اين راستا شد.
حجت الاسلام حسين خاني پور افزود: امروز شاهد موانع و مشكلاتي در در جوامع اسلامي هستيم كه نياز به آسيب شناسي جدي دارد.
اين روحاني اهل سنت بيان كرد: پايبند نبودن به اصول انقلاب اسلامي و اعتقادات و عدم شناخت كافي از اعتقادات ديني دو طرف از جمله مشكلاتي است كه به وحدت آسيب مي رساند.
وي ضمن آرزوي صحت و سلامتي براي رهبر معظم انقلاب اسلامي و موفقيت خدمت گذاران كشور، خواستار ايجاد وحدت بيشتر بين مردم شد و گفت: امروز اگر شاهد وحدت و يكپارچگي مردم در كشور هستيم به بركت نظام جمهوري اسلامي و رهبري معظم انقلاب اسلامي است.
در ادامه اين نشست، مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در امور اهل سنت گيلان نيز گفت: وحدت ضرورت اجتناب ‌ناپذير جامعه اسلامي است و بايد براي تقويت و گسترش آن تلاش كنيم.
حجت الاسلام والمسلمين عليرضا حسين پور افزود: خوشبتانه منطقه رضوانشهر، تالش و آستارا در غرب استان گيلان در زمينه وحدت بين شيعه و اهل سنت، حرف اول را در كشور و دنيا مي زنند.
وي با اشاره به اينكه هفته وحدت يك سنت ماندگار از بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي است، تصريح كرد: ميراث گرانبهاي امام راحل با هدف ايجاد اتحاد و برقراري وحدت بين مسلمانان جهان اسلام بايد هر سال محكم ‌تر شود.
همچنين حجت الاسلام عزت شيخي رئيس حوزه علميه اهل سنت تالش در اين نشست ضمن بيان سخناني پيرامون هفته وحدت گفت: هفته وحدت بهانه اي براي مرور اعتقادات ديني و تقويت پايه هاي اعتقادي مسلمانان است.
وي با مردود دانستن هرگونه جدايي و تفرقه بين مسلمانان بيان كرد: در دين مبين اسلام و مذهب شافعي جايي براي اهانت و بي حرمتي به ساير فرق و مذاهب وجود ندارد و نگاه ما به برادران شيعي، نگاه اعتقادي است.
ملا عزت شيخي ضمن بيان موضوعاتي پيرامون اختلاف و درگيري در بعضي از جوامع اسلامي گفت: متأسفانه امروز شاهد درگيري و خونريزي در بعضي از ممالك اسلامي هستيم كه ناشي از عدم درك صحيح از مفاهيم اسلام مي باشد.
وي متذكر شد: بايد به خواسته هاي مردمي پاسخگو باشيم و ماهم در كنار مسئولان در امر خدمت به مردم و جامعه خودمان را ملزم به همكاري مي دانيم و جامعه اهل سنت اين منطقه نيز خودشان را مدافع انقلاب اسلامي و ارزش هاي حاكم در كشور مي داند.
در خاتمه سرپرست فرمانداري رضوانشهر نيز در سخنان كوتاهي ضمن تشكر از زحمات همه دست اندر كاران خواستار حفظ اين وحدت و انسجام شد.
محمدمهدي مظفري گفت: خوشحالم كه در جمع طلايه داران وحدت هستم و هفته وحدت يك نماد و سمبل نيست، بلكه يك حقيقت آشكار مي باشد كه بر اساس واقعيات شكل گرفته و حفظ اين مهم از وظايف ماست.
سرپرست فرمانداري رضوانشهر، وحدت را ضرورت اجتناب‌ ناپذير در جامعه اسلامي دانست و اضافه كرد: به واسطه وحدت و اتحادي كه از صدها سال پيش از پدران ما به ارث رسيده و مورد تأكيد بنيان گذار نظام جمهوري اسلامي و مقام معظم رهبري است، ايران اسلامي در امنيت و آرامش كامل بسر مي‌برد.
فاصله ميان 12 ربيع الاول سالگرد ولادت پيامبر اكرم(ص) بنا بر روايات اهل سنت تا 17 ربيع الاول تاريخ ولادت رسول خدا حضرت محمد (ص) بنا بر روايت هاي موجود در شيعه، هفته وحدت نامگذاري شده است.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعيت، 120 روستا و 810 كيلومتر مربع وسعت جغرافيايي در 70 كيلومتري غرب مركز استان گيلان واقع است و حدود نيمي از جمعيت اين مناطق را برادران و خواهران اهل سنت شافعي مذهب تشكيل مي دهند.
7293 / 2007

سرخط اخبار استان‌ها