۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۱۶
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85476337
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

ملوان به دنبال هت تریک، سپاهان به فکر انتقام

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۸:۱۶
کد خبر: 85476337
ملوان به دنبال هت تریک، سپاهان به فکر انتقام

 رشت – ایرنا – تیم‌های فوتبال ملوان بندرانزلی و سپاهان در رقابت‌های جام حذفی کشور در اصفهان مقابل هم قرار می گیرند که ملوانان به دنبال کسب سومین پیروزی متوالی خود در اصفهان است و در مقابل هم تیم سپاهان نیز به فکر انتقام و جبران شکست های قبلی است.

به گزارش ایرنا، تیمهای فوتبال سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی عصر روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت در حساس‌ترین بازی مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای جام حذفی کشور در اصفهان رو در روی هم قرار خواهند گرفت.

هت‌تریک (انگلیسی: Hat-trick ) یک اصطلاح ورزشی است که به ثبتِ ۳ بار پیاپی یک کار برجسته در یک مسابقه گفته می‌شود.

با توجه به اینکه تیمهای ملوان و سپاهان اصفهان شانس کسب قهرمانی در رقابتهای لیگ برتر را ندارند، تلاش می کنند با کسب پیروزی در این بازی به مرحله نیمه نهایی جام حذفی صعود کرده و شانس خود را برای قهرمانی در این مسابقات افزایش دهند.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در دور برگشت از رقابت‌های فصل گذشته لیگ برتر کشور در اصفهان مقابل تیم سپاهان به برتری رسید که با این شکست عملا سپاهان از کورس قهرمانی جا ماند و در نهایت نیز نتونست مقام قهرمانی لیگ برتر را کسب کند.

فوتبال جام حذفی کشور/ ملوان بندر انزلی با برتری برابر سایپا صعود کرد

تارتار: یکی از اهداف اصلی ملوان کسب مقام قهرمانی جام حذفی است

ملوانان در دیدار رفت رقابتهای فصل جاری لیگ برتر نیز در اصفهان برابر این تیم به برتری رسیدند و به همین دلیل این تیم مترصد کسب سومین پیروزی متوالی خود مقابل سپاهان در اصفهان است تا در کسب پیروزی بازیهای خارج از خانه خود مقابل سپاهان، هتریک کند.

اما سپاهانی ها که در ۲ بازی متوالی خانگی خود مقابل ملوان متحمل شکست شدند، مترصد پیروزی برابر این تیم در رقابتهای جام حذفی کشور هستند تا با برتری در این بازی و صعود به مرحله نیمه نهایی، انتقام ۲ شکست خانگی خود را از این تیم بگیرند.

با توجه به اینکه سپاهان و ملوان بندرانزلی از برترین و پرافتخارترین تیمهای شهرستانی در رقابتهای جام حذفی کشور محسوب می شوند و چند قهرمانی در رقابتهای جام حذفی را کسب کرده اند، مترصد کسب عنوان قهرمانی در رقابتهای فصل جاری مسابقات جام حذفی نیز هستند

با توجه به اینکه سپاهان و ملوان بندرانزلی از برترین و پرافتخارترین تیمهای شهرستانی در رقابتهای جام حذفی کشور محسوب می شوند و چند قهرمانی در رقابتهای جام حذفی را کسب کرده اند، مترصد کسب عنوان قهرمانی در رقابتهای فصل جاری مسابقات جام حذفی نیز هستند.

تیم فوتبال سپاهان اصفهان تاکنون چهار دوره به فینال رقابتهای جام حذفی کشور صعود کرد که در هر چهار مرحله موفق شد حریفان خود را شکست داده و مقام قهرمانی جام حذفی را تصاحب کند.

سپاهانی‌ها در رقابتهای جام حذفی کشور در فصل‌های ۸۲، ۸۴، ۸۵ و ۹۱ به فینال جام حذفی کشور راه یافته بودند که به ترتیب برابر تیمهای استقلال، پرسپولیس، صباباتری تهران و پرسپولیس به برتری رسیدند تا چهار دوره قهرمان جام حذفی کشور شوند.

ملوان به دنبال هتریک، سپاهان به فکر انتقام

اما تیم فوتبال ملوان بندرانزلی هفت دوره به فینال رقابتهای جام حذفی کشور صعود کرد که در سه دوره جام قهرمانی را بالای سر برده و چهار دوره نیز با قبول شکست برابر حریفانش، عنوان نایب قهرمانی مسابقات جام حذفی کشور را کسب کرد.

ملوانان در سال ۵۵ در نخستین دوره رقابتهای جام حذفی کشور توانست به دیدار نهایی صعود کند و در فینال با برتری برابر تراکتورسازی تبریز قهرمان نخستین دوره این مسابقات شود.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در سال ۶۵ با برتری مقابل تیم فوتبال خیبر خرم آباد و در سال ۶۹ با برتری در ضربات پنالتی مقابل تیم فوتبال استقلال تهران، عنوان قهرمانی رقابتهای جام حذفی کشور را کسب کرد.

ملوانان در فینال رقابتهای جام حذفی سال ۶۶ مقابل پرسپولیس، در فینال سال ۶۷ برابر شاهین اهواز و در فینال سال‌های ۷۰ و ۸۹ مقابل تیم پرسپولیس متحمل شکست شدند تا عنوان نایب قهرمانی این جام را کسب کنند.

با وجود اینکه تیمهای سپاهان و ملوان بندرانزلی به عنوان برترین تیمهای شهرستانی در ادوار مختلف رقابتهای جام حذفی کشور محسوب می‌شوند، بی شک دیدار این ۲ تیم در مرحله یک چهارم نهایی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌توان گفت که دیدار تیمهای سپاهان و ملوان مهمترین بازی این مرحله محسوب می‌شود

با وجود اینکه تیمهای سپاهان و ملوان بندرانزلی به عنوان برترین تیمهای شهرستانی در ادوار مختلف رقابتهای جام حذفی کشور محسوب می‌شوند، بی شک دیدار این ۲ تیم در مرحله یک چهارم نهایی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌توان گفت دیدار این دو تیم مهمترین بازی این مرحله محسوب می‌شود.

از سوی دیگر با توجه به اینکه تیمهای ملوان و سپاهان اصفهان جام حذفی را جدی گرفته و با قدرت در این رقابتها حضور یافته اند، هر ۲ تیم مترصد پیروزی در این بازی سخت هستند و به همین دلیل دوستداران فوتبال می‌توانند یک فینال زودرس را در مرحله یک چهارم نهایی مشاهده کنند.

این در حالی است که مسئولان و کادرفنی ملون بندرانزلی قبل از اغاز رقابتهای جام حذفی اعلام کرده بودند که با قدرت در این جام حضور یافته و خواهان قهرمانی در مسابقات جام حذفی هستند و از سوی دیگر تیم سپاهان نیز شانسی برای کسب عنوان قهرمانی رقابتهای لیگ برتر ندارد، این تیم نیز تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا قهرمانی جام حذفی را کسب کند.

به هیمن دلیل بازی تیمهای فوتبال سپاهان و ملوان می تواند در مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای جام حذفی کشور، جذاب و دیدنی باشد چون ملوان برای پیروزی و هتریک در بازی‌های خارج از خانه خود مقابل سپاهان قرار می‌گیرد اما تیم سپاهان برای گرفتن انتقام و نزدیک شدن به قهرمانی جام حذفی رو در روی ملوان قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی برای صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابتهای جام حذفی کشور به ترتیب برابر تیمهای شهرراز شیراز و سایپا به برتری رسید و تیم فوتبال سپاهان اصفهان نیز به ترتیب تیمهای شمس‌آذر قزوین و استقلال ملاثانی را شکست داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha