۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85478023
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش در کمین بخش شهیون دزفول/ هیچ خودروی آتش نشانی در این بخش وجود ندارد

دزفول – ایرنا - رییس شورای اسلامی بخش شهیون شهرستان دزفول با اشاره به بارندگی‌های خوب سال آبی جاری و رشد گیاهان در این بخش گفت: بخش شهیون دزفول که ۶۰ درصد مساحت این شهرستان را شامل می شود هیچ خودروی آتش نشانی و حتی وسیله‌ای برای مهار آتش ندارد و اگر آتش سوزی شود این بخش آسیب جدی می‌بیند.

حشمت الله حسینوند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود ۲۴ حلقه چاه، جنگل‌های متراکم و همچنین مراتع و اراضی ملی وسیع در این بخش بیان کرد: بروز آتش سوزی گسترده در این بخش می‌تواند به فاجعه‌ای بزرگ تبدیل شود.

وی ادامه داد: انتظار از مسوولان حداقل تامین تجهیزات اولیه مهار آتش در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در گام بعد تامین خودرو و ایجاد ایستگاه اتش نشانی در این بخش است.

رییس شورای اسلامی بخش شهیون شهرستان دزفول با انتقاد از بی‌نتیجه بودن وعده مسوولان برای تامین تجهیزات مورد نیاز برای مهار آتش و خودروی آتش نشانی گفت: بخش شهیون در مقابل آتش سوزی بی‌دفاع بوده و از کمترین تجهیزات و ابزار در مقابل آتش محروم است.

وی ادامه داد: آتش نشانی شهر دزفول تا شهر شهیون ۴۰ کیلومتر فاصله دارد و این موجب شده تا درصورت بروز حادثه، نیروهای این آتش نشانی زمانی به منطقه برسند که کار از کار گذشته است.

حسینوند با اشاره به آخرین مورد آتش سوزی در این بخش گفت: برخورد صاعقه طی روزهای اخیر موجب آتش سوزی گسترده در گندم زارهای این بخش شد و چهار هکتار از این اراضی در آتش سوخت و اگر همت جوانان و مردم این بخش نبود، آتش به بخش زیادی از این بخش سرایت می‌کرد.

به گزارش ایرنا، بخش کوهستانی و سخت گذر شهیون دزفول دارای یک شهر شهیون، پنج دهستان و با بیش از ۳۰۰ روستا با جمعیتی پراکنده است.

بخش شهیون بیش از ۶۰ درصد مساحت شهرستان دزفول را در برگرفته و از کمترین امکانات نظیر جاده بی‌بهره است؛ اهالی این بخش برای دریافت خدمات درمانی مجبورند ساعت‌ها رانندگی کنند.

بخش شهیون دزفول با بیش از ۲۰ هزار نفر جمعیت با استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان و اصفهان مرز مشترک دارد و برخی نقاط این بخش برفگیر هستند.

با توجه به وسعت زیاد بخش شهیون دزفول، فاصله برخی روستاهای این بخش با بخش مرکزی حدود ۲۰۰ کیلومتر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha