۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۷:۴۶
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85474713
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

دستگاه‌های مانع‌تراش و کم‌کار در طرح نهضت مسکن در گیلان معرفی شوند

رشت- ایرنا - استاندار گیلان گفت: آخرین جمع‌بندی از دستگاه‌هایی اجرایی و نظارتی که در پروژه نهضت ملی مسکن مانع تراشی کرده یا همکاری لازم را ندارند، مشخص و به استانداری معرفی شوند.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان تاکید کرد: در پروژه نهضت ملی مسکن کسی اجازه پراکنده کاری ندارد و همه باید منسجم و واحد برای عمل به تعهدات حرکت کنند.

وی خواستار تشکیل جلسه ای برای شناسایی مغایرت‌ها در انجام این پروژه ها شد و افزود : ناچار به تعیین بازرسی ویژه به صورت فرابخشی هستم تا مستقیم روند اجرای این پروژه ها را بررسی کرده و نتیجه بازرسی را مستقیم گزارش دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید دستگاههای اجرایی با کمک یکدیگر به کارها سرعت بخشند، افزود: دولت سیزدهم دولت صادق الوعده است و ما باید به وعده های خود در اسرع وقت عمل کنیم؛ مردم منتظرند نتیجه این اقدامات را ببینید و نباید و نمی تواند بیش از این آنها را در انتظار گذاشت.

عباسی تصریح کرد: از این پس جلسات شورای عالی مسکن تا زمان شتاب گرفتن پروژه نهضت ملی مسکن هر هفته برگزار می شود و در جلسه هفته آینده پروژه هایی که از پیشرفت خوبی برخوردارند باید مشخص و اعلام شوند.

وی با بیان اینکه حداکثر زمان برای پروژه نهضت ملی مسکن ۱۸ ماه تعیین شده است، گفت : با گذشت ۲ سال این پروژه ها هنوز ناتمام مانده است همانطور که از نام نهضت ملی مسکن مشخص است باید کار به صورت جهادی انجام شود و پروژه ۱۵ ماهه به اتمام برسد.

وی بر شناسایی عوامل بازدارنده و مانع تسریع در پروژه ها تاکید کرد و افزود : باید عوامل شتاب دهنده را نیز شناسایی کرده و بستر را برای عمل به تعهدات در پروژه های مسکن در سریع ترین زمان ممکن فراهم کرد.

استاندار گیلان تصریح کرد: مسکن و اشتغال ۲ مقوله مهم و راهبردی برای دولت و نظام است که باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد در غیر اینصورت جامعه با آسیب هایی بسیاری از جمله افسردگی، طلاق، افت ازدواج، کاهش و پیری جمعیت و غیره مواجه خواهد بود که سرخوردگی و ناامیدی را به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: زمین های مستعد استان باید بر اساس طرح های آمایش سرزمینی، تفصیلی و هادی شناسایی و پس از بررسی کارشناسی برای پروژه نهضت ملی مسکن معرفی شوند هیچ دستگاهی حق ندارد مانع حرکت روبه جلو در این بخش شود و سنگ اندازی کند.

وی گفت: این شناسایی باید به فوریت بخش به بخش، شهر به شهر ور روستا به روستا باشد و شهرهای که برای تامین زمین مورد نیاز اجرای این پروژه در وضعیت قرمز قرار دارند به ما معرفی شوند.

عباسی متذکر شد : توزیع زمین برای این طرح نیز در شهرستانها باید عادلانه و متوازن باشد و اینگونه نباشد که در شهری به همه تعهدات خود در قبال نهضت ملی مسکن عمل کرده و در سایر موارد ناموفق باشیم.

استاندار گیلان از بانکها خواست به صورت میدانی بر وضعیت فعالیت کارفرماهای پروژه نهضت ملی مسکن سرکشی و نظارت داشته باشند و اگر کارفرمایی در عمل به تعهدات خود کوتاهی کرده است با او و مواردی از این دست برخورد لازم را داشته باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha