۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85484798
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

فعالیت تناوبی سامانه بارشی در گیلان تداوم دارد

۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۴
کد خبر: 85484798
فعالیت تناوبی سامانه بارشی در گیلان تداوم دارد

رشت - ایرنا - کارشناس هواشناسی گیلان گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی فعالیت تناوبی سامانه بارشی و هوای خنک در استان تداوم دارد و با توجه به این وضعیت جوی برای امروز سه‌شنبه و چهارشنبه هشدار زرد صادر شده‌است.

سمانه نگاه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: پیش‌بینی هواشناسی حاکی از شدت بارش‌ها طی مدت یاد شده در دامنه‌ها و ارتفاعات است؛ از اینرو برای این مناطق هشدار نارنجی صادر شده‌است.

وی بیان کرد: بنابراین طی امروز و فردا به تناوب بارندگی برخی مناطق رگباری و موقتی شدید، وزش باد گاهی شدید، مه‌آلودگی، رعد و برق و احتمال تگرگ در مناطق مختلف گیلان پیش بینی شده‌است.

کارشناس هواشناسی گیلان اضافه کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی ضروریست تا برای پیشگیری از خسارت احتمالی تمهیدات لازم لحاظ شود و شهروندان از توقف، استقرار و برپایی چادرهای مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی عنوان کرد: اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در ترددهای جاده‌ای به ویژه محورهای کوهستانی، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، پوشش گلخانه‌ای، پناه گرفتن در مکان امن هنگام رعد و برق مورد تاکید است.

کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: صبح امروز اسب‌وونی تالش با هفت درجه سلسیوس کمترین و در ۲۴ ساعت گذشته نیز لنگرود با ۲۲ درجه بیشترین دمای استان را به خود اختصاص دادند و دمای فعلی رشت ۱۷ درجه و رطوبت ۹۵ درصد است.

به گفته نگاه؛ دریا تا پنجشنبه هفته جاری برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است.

آسمان گیلان هم‌اینک قسمتی ابری تا ابری و مه آلود است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha