۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۷:۰۴
کد خبر: 82888365
T T
۰ نفر

مردم رقه در حمايت از دولت سوريه تجمع كردند

۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۷:۰۴
کد خبر: 82888365
مردم رقه در حمايت از دولت سوريه تجمع كردند

تهران - ايرنا - صدها تن از مردم شهر رقه، ضمن محكوم كردن تجاوز واشنگتن و متحدانش (لندن و پاريس) به سوريه، خواستار خروج نيروهاي آمريكايي از خاك كشورشان شدند.

به گزارش ايرنا، منابع محلي سوري به خبرگزاري رسمي اين كشور گفته اند: ساكنان رقه به صورت خودجوش، با حمل پرچم ملي سوريه، ضمن محكوم كردن اشغال خاك كشورشان از سوي نيروهاي آمريكايي، خواستار خروج فوري آنان به همراه شبه نظاميان وابسته شدند.
اين تجمع اعتراض آميز از خيابان سيف الدوله در مركز شهر به سوي خيابان 23 فوريه آغاز شد و معترضان شعارهايي عليه نيروهاي آمريكايي و يگان هاي مدافع خلق سر دادند، آنان همچنين تجاوز آشكار آمريكا، فرانسه و انگليس به خاك سوريه را محكوم كردند.
مردم الرقه كه از تجاوز ائتلاف ضد داعش به سركردگي آمريكا خسته شده اند و اين شهر زير بمباران بي امان اين ائتلاف خود خوانده به ويراني تبديل شده است، با اين تجمع، مراتب اعتراض خود را به حضور نيروهاي واشنگتن در سوريه اعلام كردند.
شهر رقه كه ديرزماني مركز خلافت خودخوانده تروريست هاي داعش بود، به بهانه واهي مبازه با ترورسيم و داعش، هدف حملات وحشيانه ائتلاف به سركردگي آمريكا قرار گرفت، به گونه اي كه در جريان اين حملات، صدها غيرنظامي كشته و هزاران تن ديگر آواره شدند.
همزمان نيز هزاران تن از مردم، دانشجويان و طبقات مختلف مردم دمشق روز دوشنبه در حمايت از دولت سوريه و جبهه مقاومت در ميدان مركزي اين شهر تجمع كردند.
آمريكا بامداد شنبه (25 فروردين) به همراه متحدانش (انگليس و فرانسه) دمشق و حمص سوريه را به بهانه انهدام سلاح شيميايي، هدف حمله نظامي قرار داد كه بر اساس گزارش رسانه رسمي سوريه، تمام موشك هاي شليك شده متجاوزان در منطقه دنحه در 24كيلومتري غرب حمص سرنگون شد.
خبرگزاري رسمي (سانا) گزارش داد: 110 موشك به خاك سوريه شليك شد كه سامانه هاي ضد هوايي اين كشور با موشك هاي متجاوزان آمريكايي در دمشق و حمص مقابله كرد.
رسانه‌هاي غربي در هفته هاي گذشته مدعي استفاده از تسليحات شيميايي در شهر دوماشده بودند‌ و آمريكا، انگليس و فرانسه به همين بهانه واهي و بدون ارائه مدرك، به سوريه حمله كردند.
شبس**9363*1488 **
۰ نفر

سرخط اخبار جهان