۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۲۱
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85475823
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تحولات «رفح»؛ محور رایزنی تلفنی وزرای خارجه مصر و آمریکا

تهران- ایرنا- منابع رسانه‌ای امروز (دوشنبه) از رایزنی تلفنی وزرای خارجه آمریکا و مصر با محوریت تحولات نوار غزه و حملات به رفح در جنوب این باریکه خبر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد که «سامح شکری» وزیر امور خارجه این کشور با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

طبق این بیانیه، در این گفت‌وگوی تلفنی ۲ طرف درباره ابعاد حمله زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه رایزنی کردند.

شکری در این باره به خطرات امنیتی تداوم حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه اشاره کرد.

وزرای امور خارجه آمریکا و مصر همچنین بر ضرورت بازگشایی گذرگاه‌های نوار غزه و ورود کمک‌ها به این باریکه تاکید کردند.

همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه، نگرانی‌های مصر نسبت به شکل‌گیری یک موج کوچ اجباری به داخل خاک این کشور تشدید شده است.

مصر بارها به رژیم صهیونیستی نسبت به پیامدها و خطرات حمله زمینی به رفح هشدار داده است.

به گزارش ایرنا، رژیم اشغالگر پس از آنکه سه‌شنبه هفته گذشته گذرگاه مرزی رفح را اشغال و جریان ورود کمک‌ها به نوار غزه را متوقف کرد، قصد دارد به جنگ نسل‌کشی، قحطی و محاصره فلسطینی‌ها در غزه ادامه دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی با اشغال گذرگاه رفح، گذرگاه زمینی اصلی در نوار غزه که کمک‌ها از طریق آن وارد این باریکه ‌می‌شد را بست؛ اقدامی که خطر تشدید فاجعه انسانی را به ویژه به دلیل کمبود مواد غذایی و سوخت به همراه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha