۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۶
کد خبر: 85475613
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

انعکاس آرزوی جامعه جهانی در حمایت کشورها از عضویت فلسطین

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با آخرین قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره فلسطین، اظهار داشت: حمایت کشورها از عضویت فلسطین، نشان از انعکاس آرزوهای جامعه جهانی در این مورد را دارد.

به گزارش ایرنا از نشریه گلوبال تایمز، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه ۲۴ اردیبهشت) تصریح کرد: ما از این قطعنامه حمایت خواهیم کرد و از کشورهای مربوطه می‌خواهیم روی وجدان اخلاقی و انسانی جامعه بین‌المللی پا نگذاشته و مانع قطعنامه‌های پیوستن فلسطین به سازمان ملل نشوند.

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه هفته گذشته قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن از تلاش فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل حمایت می‌کند و آن را واجد شرایط پیوستن می‌داند و به شورای امنیت توصیه می‌کند که «موضوع را به نحو مطلوب بازنگری کند». این قطعنامه با ۱۴۳ رای موافق و ۹ رای مخالف از جمله آمریکا و اسرائیل به تصویب رسید و ۲۵ کشور رای ممتنع دادند.

وانگ با بیان اینکه تشکیل کشور مستقل آرزوی دیرینه مردم فلسطین است و پیوستن رسمی به سازمان ملل گامی مهم در این روند تاریخی است،تصریح کرد:‌ حمایت و پیشبرد روند تشکیل این کشور، فراخوانی قوی از سوی جامعه جهانی و مسوولیت مشترک همه طرف‌ها برای تحقق طرح «راه حل دو دولتی» و صلح پایدار در خاورمیانه است.

وی افزود: نشست ویژه اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل که با اکثریت اعضای این سازمان این قطعنامه تایید و به شورای امنیت پیشنهاد شد تا این موضوع را بازنگری کند، نشان از انعکاس آرزوهای جامعه بین‌المللی داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه این ترتیبات ویژه چاره‌ای برای اصلاح بی‌عدالتی‌های تاریخی دیرینه فلسطین و سوء استفاده از فلسطین است، گفت: باید ترتیبات بیشتری برای مشارکت فلسطین در فعالیت‌های سازمان ملل و قطعنامه‌های مربوطه و اعطای حقوق و امتیازات جدید به فلسطین اتخاذ شود.

وانگ گفت: «ما مشتاقانه منتظریم که فلسطین به زودی به عضویت کامل سازمان ملل متحد درآید و مانند سایر کشورهای عضو از حقوق کامل و برابر برخوردار شود».

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha