۲۶ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۰۲
کد خبر: 83478776
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجمع  مردم حلب در اعتراض به حضور غیرقانونی نظامیان آمریکایی

بیروت- ایرنا- شمار زیادی از اهالی شهر حلب واقع در شمال سوریه در یک تجمع اعتراض آمیز ضمن محکوم کردن حضور نیروهای آمریکایی در سوریه خروج آنان را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)  تعداد قابل ملاحظه ای از مردم حلب از قشرهای مختلف عصر دیروز در تجمع اعتراض آمیز در میدان "سعد الله الجابری" با در دست داشتن پلاکاردهایی، حضور آمریکا و ترکیه در خاک سوریه را محکوم  و بر استقلال و حاکمیت کشورشان تأکید کردند.

"هیثم الحسینی" یکی از شرکت کنندگان در این تجمع اعتراض آمیز گفت: دولت آمریکا وابسته به رژیم صهیونیستی و مجری برنامه‌های اشغالگرنه آن  است؛ باید تاریخ خواند و از آن عبرت گرفت و متوجه شد که سوریه در طول تاریخ، وحدت خود را حفظ کرده و خواهد کرد.

در دانشگاه حلب نیز صدها دانشجو و استاد، تجاوز آمریکا و ترکیه به خاک سوریه را محکوم کردند و شعار "از سوریه بیرون بروید" سر دادند.

"عمار کعده"  رئیس اتحاد ملی دانشجویان سوری در این باره گفت: هدف دانشجویان حلب از تجمع امروز، اعلام مخالفت با هر گونه دخالت و تجاوز خارجی و نه گفتن به مداخله آمریکا و ترکیه  است.

ترکیه و آمریکا اخیرا از عملی کردن طرح تجزیه‌طلبانه  موسوم به "منطقه امن" در سوریه خبر دادند؛طرحی که دمشق با آن مخالفت و آن را محکوم کرده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha