۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۱۳
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85475808
T T
۱۶ نفر

برچسب‌ها

ارمنستان: به برقراری ارتباط ریلی با جمهوری آذربایجان علاقه‌مند هستیم

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه ارمنستان از علاقه کشور متبوعش برای احیا و برقراری ارتباط ریلی با جمهوری آذربایجان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، آرارات میرزویان روز دوشنبه در دیدار با یان بورگ رئیس دستگاه دیپلماسی مالت که به ایروان سفر کرده است، اظهار داشت: ما نه تنها آماده، بلکه علاقه مند به برقراری مجدد ارتباطات حمل و نقل، به ویژه در مرحله اول ارتباط ریلی با جمهوری آذربایجان هستیم.

وی مذاکرات اخیرش با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در قزاقستان را سازنده ارزیابی و اضافه کرد: موضوع مذاکرات دو طرف بررسی وضعیت کنونی منطقه و تحولات بین دو کشور بوده است.

به گزارش ایرنا، روز شنبه وزرای امور خارجه کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگوهای دو جانبه خود را در قزاقستان به شرط ادامه رایزنی‌ها درباره موضوعات حل نشده به اتمام رساندند.

دستگاه دیپلماسی جمهوری آذربایجان در بیانیه ای اعلام کرد که در جریان مذاکرات ۲ روزه در آلماتی پایتخت قزاقستان، دو طرف از پیشرفت در تعیین حدود مرزها استقبال کردند و به مفاد یک معاهده صلح آینده پرداختند.

طی مذاکرات یادشده بین جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان و رئیس دستگاه دیپلماسی ارمنستان در شهر آلماتی قزاقستان، مقام های دو کشور همچنین در مورد مفاد پیش نویس توافقنامه دوجانبه برقراری صلح و روابط بین دولتی بین آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کردند.

۱۶ نفر

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha