۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85473030
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

اعتراض توکیو به توجیه استفاده از بمب اتم از سوی آمریکا

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۱۶
کد خبر: 85473030
اعتراض توکیو به توجیه استفاده از بمب اتم از سوی آمریکا

تهران- ایرنا- توکیو به شدت به اظهارات مقامات آمریکایی در مجلس سنا در توجیه استفاده از بمب اتم در هیروشیما و ناگازاکی که جان انسان‌های بی‌گناه بسیاری را گرفت انتقاد و به آن اعتراض کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه ان‌اچ‌کی، کامیکاوا یوکو وزیر خارجه ژاپن در رابطه با اظهارات مطرح شده در جلسه سنای آمریکا در مورد بمباران اتمی سال ۱۹۴۵، بیان کرد: من معتقدم این اظهارات درباره هیروشیما و ناگازاکی مناسب نبود.

یوکو در ادامه با تاکید بر اینکه بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی جان باارزش بسیاری از انسان‌ها را گرفت، افزود که این حمله به وضعیت انسانی بسیار تاسف باری منجر شد که در آن مردم به دلیل بیماری و ناتوانی، سختی‌های غیرقابل توصیفی را متحمل شدند.

اظهارت بحث برانگیر مقام‌های آمریکایی در جریان گفت‌وگو در جلسه سنا در مورد حمایت نظامی ایالات متحده از رژیم صهیونیستی مطرح شد. لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه با اشاره به بمباران اتمی در سال ۱۹۴۵ از سرگیری تحویل سلاح به تل آویو را خواستار شد.

این سناتور آمریکایی گفت: به اسرائیل هر آنچه آنها برای جنگیدن نیاز دارند، بدهید. این خیلی شبیه به هیروشیما و ناگازاکی است.

گراهام خطاب به مقام‌های دفاعی آمریکا گفت: استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را موجه می دانید یا خیر. شما فکر می‌کنید که برای آمریکا تصمیم درستی بود که بمب‌های اتمی را بر سر شهرهای ژاپن بریزد؟

چارلز براون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در پاسخ بیان کرد: من به شما می‌گویم که این اقدام جنگ جهانی را متوقف کرد.

سناتور جمهوریخواه آمریکا سپس از لوید آستین وزیر دفاع آمریکا پرسید که آیا با این مساله موافق است و آستین نیز اظهارات براون را تایید کرد.

وزیر امور خارجه ژاپن گفت: همانطور که دولت همواره گفته است، ما معتقدیم استفاده از سلاح‌ هسته‌ای به دلیل قدرت مخرب و کشنده فوق‌العاده آن با روح انسان‌دوستانه که زیربنای ایدئولوژیک حقوق بین‌الملل است، مطابقت ندارد.

کامیکاوا گفت که توکیو این دیدگاه را به واشنگتن و همچنین به دفتر سناتور گراهام منتقل کرده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha