سمنان- ایرنا- رئیس بهزیستی شهرستان سمنان گفت: ۱۰ کودک با بررسی و برگزاری کمیته های فرزندخواندگی سال گذشته به متقاضیان واگذار و ۹ فرزند مقیم در مرکز نیز با شرایط حمایتی و سنی به زندگی مستقل هدایت شدند.

به گزارش ایرنا، مژگان دلشاد روز دوشنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: ۲ خانه‌ نگهداری کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست در شهرستان وجود دارد و ۳۶ فرزند از خدمات نگهداری آموزشی این خانه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: سال گذشته ۳۷۹ پرونده توانبخشی در کمسیون شهرستان سمنان بررسی شد که از این تعداد ۳۲۸ پرونده تایید شد و افراد تحت حمایت بهزیستی قرار گرفتند.

رئیس بهزیستی شهرستان سمنان گفت: ۲ هزار و ۹۸۰ نفر زیر چتر حمایتی بهزیستی شهرستان سمنان هستند که از این تعداد، یک هزار و ۸۳۷ مرد و یک هزار و ۱۴۳ نفر زن هستند.

دلشاد بیان کرد : ۲۴۵ زن سرپرست خانواده در شهرستان سمنان مستمری ماهیانه از بهزیستی دریافت می‌کنند که در سال گذشته با همکاری و همراهی اداره آموزش فنی و حرفه‌ای، برای ۱۰۰ نفر از این بانوان دوره آموزشی کسب و کار و اشتغال خانگی و برای ۲۳۴ نفر نیز دوره‌های آموزشی پیشگیری از معلولیت برگزار شد.

وی افزود: سال گذشته یک هزار و ۵۹۳ نفر در حوزه درمان اعتیاد خدمات دریافت کردند که ۴۵ نفر از بهبودیافتگان برای دریافت تسهیلات اشتغال معرفی شدند و ۱۹۰ مورد یاری برگ به منظور کمک هزینه درمان اعتیاد صادر شد.

رئیس بهزیستی شهرستان سمنان گفت: در طرح پیشگیری از اعتیاد (محله محور) در این شهرستان  ۱۶۸ نفر آموزش دیدند، پنج هزار و  ۱۰۰کودکان غربالگری بینایی و ۲ هزار و ۴۷۹  نوزاد غربالگری شنوایی شدند و همچنین ۱۴۳ کودک ۳ تا ۵ سال نیز مورد ارزیابی غربالگری شنوایی قرار گرفتند.

دلشاد بیان کرد: سال گذشته ۲۰۰ دوره‌ آموزشی برای آحاد جامعه ارایه شد، ۲۰۰ نفر آموزش پیش از ازدواج، ۲۸۲ نفر آموزش زندگی خانوادگی، ۱۹۵ نفر آموزش مهارت‌های زندگی و ۵۰ مادر باردار آموزش دریافت کردند.

وی خدمات ارائه شده در حوزه مسکن بهزیستی شهرستان سمنان را در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۴ نفر در قالب کمک بلاعوض خرید مسکن به ۹ نفر، کمک بلاعوض خرید مسکن برای ایتام ۲ نفر، کمک بلاعوض احداث مسکن ۱ نفر، کمک بلاعوض احداث مسکن ایتام ۱ نفر و کمک بلاعوض اجاره مسکن به ۱ نفر انجام شد.

دلشاد گفت: ۶۶ نفر جامعه هدف به منظور دریافت تسهیلات اشتغال و کارآفرینی به بانک های عامل معرفی شدند که از این تعداد ۵۸ نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند.