بهزیستی سمنان ۱۰ کودک سال گذشته به متقاضیان فرزندخواندگی واگذار کرد

سمنان- ایرنا- رئیس بهزیستی شهرستان سمنان گفت: ۱۰ کودک با بررسی و برگزاری کمیته های فرزندخواندگی سال گذشته به متقاضیان واگذار و ۹ فرزند مقیم در مرکز نیز با شرایط حمایتی و سنی به زندگی مستقل هدایت شدند.

به گزارش ایرنا، مژگان دلشاد روز دوشنبه به رسانه‌ها ابراز داشت: ۲ خانه‌ نگهداری کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست در شهرستان وجود دارد و ۳۶ فرزند از خدمات نگهداری آموزشی این خانه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: سال گذشته ۳۷۹ پرونده توانبخشی در کمسیون شهرستان سمنان بررسی شد که از این تعداد ۳۲۸ پرونده تایید شد و افراد تحت حمایت بهزیستی قرار گرفتند.

رئیس بهزیستی شهرستان سمنان گفت: ۲ هزار و ۹۸۰ نفر زیر چتر حمایتی بهزیستی شهرستان سمنان هستند که از این تعداد، یک هزار و ۸۳۷ مرد و یک هزار و ۱۴۳ نفر زن هستند.

دلشاد بیان کرد : ۲۴۵ زن سرپرست خانواده در شهرستان سمنان مستمری ماهیانه از بهزیستی دریافت می‌کنند که در سال گذشته با همکاری و همراهی اداره آموزش فنی و حرفه‌ای، برای ۱۰۰ نفر از این بانوان دوره آموزشی کسب و کار و اشتغال خانگی و برای ۲۳۴ نفر نیز دوره‌های آموزشی پیشگیری از معلولیت برگزار شد.

وی افزود: سال گذشته یک هزار و ۵۹۳ نفر در حوزه درمان اعتیاد خدمات دریافت کردند که ۴۵ نفر از بهبودیافتگان برای دریافت تسهیلات اشتغال معرفی شدند و ۱۹۰ مورد یاری برگ به منظور کمک هزینه درمان اعتیاد صادر شد.

رئیس بهزیستی شهرستان سمنان گفت: در طرح پیشگیری از اعتیاد (محله محور) در این شهرستان  ۱۶۸ نفر آموزش دیدند، پنج هزار و  ۱۰۰کودکان غربالگری بینایی و ۲ هزار و ۴۷۹  نوزاد غربالگری شنوایی شدند و همچنین ۱۴۳ کودک ۳ تا ۵ سال نیز مورد ارزیابی غربالگری شنوایی قرار گرفتند.

دلشاد بیان کرد: سال گذشته ۲۰۰ دوره‌ آموزشی برای آحاد جامعه ارایه شد، ۲۰۰ نفر آموزش پیش از ازدواج، ۲۸۲ نفر آموزش زندگی خانوادگی، ۱۹۵ نفر آموزش مهارت‌های زندگی و ۵۰ مادر باردار آموزش دریافت کردند.

وی خدمات ارائه شده در حوزه مسکن بهزیستی شهرستان سمنان را در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۴ نفر در قالب کمک بلاعوض خرید مسکن به ۹ نفر، کمک بلاعوض خرید مسکن برای ایتام ۲ نفر، کمک بلاعوض احداث مسکن ۱ نفر، کمک بلاعوض احداث مسکن ایتام ۱ نفر و کمک بلاعوض اجاره مسکن به ۱ نفر انجام شد.

دلشاد گفت: ۶۶ نفر جامعه هدف به منظور دریافت تسهیلات اشتغال و کارآفرینی به بانک های عامل معرفی شدند که از این تعداد ۵۸ نفر موفق به دریافت تسهیلات شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha