۱۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۰۵
کد خبر: 83264390
T T
۰ نفر
محور تكاب - دوراهي ايرانخواه با تلاش راهداران بازگشايي شد

مهاباد - ايرنا - دبير شوراي هماهنگي مديريت بحران تكاب گفت: محور تكاب - دوراهي ايرانخواه در جنوب آذربايجان غربي كه روز گذشته /چهارشنبه/ بر اثر كولاك شديد مسدود شده بود، صبح امروز با تلاش راهداران بازگشايي شد.

حبيب الله شيوخي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بارش برف و تداوم كولاك در اين محور در 2 روز گذشته موجب لغزنده شدن جاده و اختلال در تردد خودروها شده بود.
وي اظهار داشت: محور تكاب - دوراهي ايرانخواه در حدفاصل 12 تا 18 كيلومتري اين محور، حوالي روستاهاي حيدرآباد تا كاني كبود گرفتار برف و كولاك شديد بود و در 24 ساعت گذشته مسافران و رانندگان را با مشكل مواجه ساخت.
شيوخي ادامه داد: راهداران اداره راهداري و حمل و نقل جاده اي تكاب در 2 روز گذشته در چند نوبت گردنه هاي برف گير و سخت گذر اين محور را برف روبي كردند اما به علت تداوم كولاك بازگشايي كامل اين محور امكان پذير نبود.
دبير شوراي هماهنگي مديريت بحران تكاب بيان كرد: محور تكاب - دوراهي ايرانخواه صبح امروز/پنج شنبه/ پس از پنج ساعت تلاش مستمر راهداران با خودروهاي برف روب، بازگشايي شد و هم اينك اين محور باز بوده و تردد در آن جريان دارد.
شيوخي افزود: محور دوراهي ايرانخواه كه راه دسترسي تكاب به شهرهاي سقز و ديواندره در استان كردستان به شمار مي رود در حوزه استحفاظي تكاب داراي گردنه هاي سخت گذر است كه در زمان بارش برف، كولاكي و لغزنده شده و تردد در آن به سختي امكان پذير است.
وي با بيان اينكه عيد نوروز امسال اين محور به طور دائم برف و كولاكي بود گفت: راهداران تكابي در اين ايام به طور مستمر در محور تكاب - دوراهي ايرانخواه حضور فعال داشتند و در تعطيلات نوروزي بيش از يكصد خودروي گرفتار برف و كولاك در اين محور را پس از برف روبي و بازگشايي جاده نجات دادند.
شيوخي اظهار داشت: رانندگان بايد براي تردد در محورهاي سخت گذر تكاب از جمله گردنه مايين بلاغ و محور دوراهي ايرانخواه در زمان بارش برف به طور حتم از زنجير چرخ استفاده كنند.
به گزارش ايرنا، تكاب در جنوب آذربايجان غربي و ديواندره در استان كردستان قرار دارد و هر كدام با جمعيتي بالغ بر 80 هزار نفر در فاصله 65 كيلومتري از هم واقع است.
از آغاز تعطيلات نوروزي تاكنون بيش از يكهزار دستگاه انواع خودرو سواري و باري در محورهاي مواصلاتي كوهستاني و سخت گذر تكاب در برف و كولاك گرفتار شده و با تلاش راهداران و نيروهاي امدادي نجات يافته اند.
طي روزهاي گذشته نيز بارش برف و كولاك محورهاي مواصلاتي تكاب را فرا گرفته و موجب اختلال در تردد مسافران نوروزي شده است.
7514/6185/7129

سرخط اخبار استان‌ها