معاون استاندار تهران: زوار اربعین برای اخذ یا تمدید گذرنامه خود اقدام کنند

تهران بزرگ - ایرنا - معاون امنیتی استاندار تهران گفت: با توجه به اینکه در روزهای نزدیک به اربعین حسینی آمار متقاضیان اخذ و تمدید گذرنامه به یکباره افزایش می‌یابد، پیشنهاد می‌شود زائرین هرچه زودتر برای انجام این کار اقدام‌ کنند.

به گزارش ایرنا از استانداری تهران، محسن نایبی شنبه شب در جلسه ستاد اربعین استان با اشاره به لزوم برنامه ریزی دقیق و مدون برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم آیینی اربعین حسینی اظهار کرد: باید از تجربیات سال گذشته بهره برداری مرده و در راستای ارتقا کمی و کیفی ارائه خدمات به زوار تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه این مراسم در فصل گرما برگزار شده و زائران با موج هوای گرم مواجه هستند، ادامه داد: باید تدابیر و تمهیدات لازم برای مقابله با پدیده گرما زدگی از مرز تا عتبات اندیشیده شود.

نایبی افزود: با توجه به بالا بودن سطح انتظارات از استان تهران باید همه چیز برنامه ریزی شده بوده و طبق برنامه انجام شود؛ باید از تجربیات سال گذشته بهره برداری کرده و در راستای ارتقا کمی و کیفی آن تلاش کنیم تا بتوانیم خدمات بیشتر و بهتری را با زائرین ارائه کنیم.

معاون استاندار تهران با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگی و آموزشی تاکید کرد: ما از الان باید یک برنامه مشخص و معین برای این کمیته تدوین کنیم و از دستگاه‌هایی که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کنند و یا ابزار و امکانات لازم برای اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و افزایش آگاهی زائران را دارند استفاده کنیم.

وی یادآور شد: بر اساس تجربیات سال های قبل در روزهای نزدیک به ایام اربعین تعداد متقاضیان دریافت و یا تمدید گذرنامه به یکباره افزایش پیدا می‌کند، از این رو لازم است کمیته فرهنگی و آموزش از هم اکنون وارد میدان شده و کسانی که قصد اخذ و یا تمدید گذرنامه خود را دارند را تشویق کنند تا زودتر نسبت به انجام این کار اقدام کنند.

نایبی بر مردمی سازی برگزاری مراسم اربعین تاکید و اظهار کرد: با عنایت به شعار سال، باید تلاش کنیم اقدامات و فعالیت‌های که امکان واگذاری آن وجود دارد به مردم واگذار شده و سهم مشارکت مردمی در برگزاری این مراسم افزایش یابد.

وی پنج راهبرد امنیت، سهولت، سلامت، معنویت و عزت را اساس و معیار فعالیت‌های ستاد اربعین امسال عنوان کرد و از کمیته‌های زیرمجموعه ستاد خواست تا در برنامه ریزی های خود این پنج راهبرد را سرلوحه امور قرار دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار نیز با بیان اینکه در تمام برنامه‌هایی که به صورت مستمر برگزار می‌شود ارزیابی عملکرد ادوار گذشته باید اساس برنامه ریزی های آینده باشد، خواستار برگزاری یک جلسه با حضور نمایندگان مواکب اصلی و دیگر مواکب شهرستان‌های استان تهران شد تا ضمن آسیب شناسی سال گذشته، برنامه‌ها و موارد مد نظر ستاد اربعین به آنها منتقل شود.

قدرت الله شفیقی سرمایه گذاری در بخش بهداشت را کاهش هزینه‌های درمانی عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین مواردی که باید بیش از پیش به آن پرداخته شود بحث خدمات بهداشتی و درمانی است.

معاون استاندار تهران اتخاذ تمهیدات لازم جهت تامین اتوبوس برای جابجایی و حمل و نقل زائران را امری ضروری دانست و افزود: در این خصوص باید ابتدا تعداد زائرانی که به صورت زمینی از مرزها عبور کرده‌اند را اخذ و با بر اساس آن برای امسال برنامه ریزی کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha