۶ دی ۱۳۹۸، ۲۲:۴۰
کد خبرنگار: 1187
کد خبر: 83610307
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تردد در محور تکاب - ایران‌خواه امکان‌پذیر نیست

مهاباد- ایرنا- دبیرستاد مدیریت بحران تکاب با بیان اینکه جاده‌های منتهی به این شهرستان برفی و لغزنده است گفت: تردد در محور تکاب - دوراهی ایران‌خواه به علت کولاک شدید و مه غلیظ امکان‌پذیر نیست.

حبیب الله شیوخی جمعه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شهروندان و رانندگان تا مساعد شدن شرایط جوی و پایان کولاک از تردد در محور تکاب - دوراهی ایران‌خواه خودداری و برای سفر به شهرهای سقز و دیواندره از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

وی بیان کرد: کولاک شدید حدفاصل ۱۳ تا ۲۰ کیلومتری این محور را فراگرفته و علی‌رغم بازگشایی مستمر توسط راهداران شدت کولاک موجب مسدود شده جاده در این بخش از محور شده است.

دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب اظهار داشت: همچنین به علت بارش برف و کولاک تردد در گردنه «مایین‌بلاغ» در محور تکاب - شاهین‌دژ و محور تکاب - دندی تنها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است و توصیه می‌شود رانندگان از سفرهای غیرضروری و ترددهای شبانه در این محورها خودداری کنند.

«شیوخی»، ادامه داد: برای جلوگیری از گرفتارشدن در جاده‌های برفی و کولاکی تکاب لازم است رانندگان به‌طور حتم زنجیرچرخ، تجهیزات زمستانی و سوخت کافی به همراه داشته باشند و با سرعت پایین و احتیاط کامل تردد کنند.

وی گفت: شهروندان و مسافران نیز تا پایان فردا هنگام مسافرت با خودروهای شخصی و یا وسایل نقلیه عمومی پتو و آب کافی به‌همراه داشته باشند.

وی بیان کرد: راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکاب به‌طور شبانه مشغول برف‌روبی جاده‌ها و بازگشایی محورهای مواصلاتی تکاب هستند.

محور تکاب - دوراهی ایران‌خواه مسیر ارتباطی تکاب در استان آذربایجان‌غربی به شهرستان‌های «سقز» و «دیواندره» در استان کردستان است که نقش‌ مهمی در حمل‌ونقل کالا و مسافر برعهده‌ دارد.

تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی و دیواندره در استان کردستان، در فاصله ۶۵ کیلومتری از هم واقع شده‌ و محور دوراهی ایرانخواه راه دسترسی این ۲ شهرستان است که دارای گردنه‌های سخت‌گذر بوده و در فصل‌ سرما و یخبندان همواره برف‌گیر و کولاکی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha