کنگره بین المللی «وانا» در ‌ارومیه به کار خود پایان داد

ارومیه- ایرنا- کنگره بین‌المللی وانا با مشارکت هفت کشور پس از ۲ روز در ارومیه به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کنگره بین‌المللی وانا با حضور پژوهشگران کشورهایی چون سوریه، عراق، ترکیه، لبنان، مصر، هندوستان و ایران در مدت ۲ روز برگزار شد و جمعه شب در تالار وحدت ارومیه به پایان رسید.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی درآیین اختتامیه این کنگره گفت: با توجه به تشکیل دبیرخانه این کنگره در آذربایجان‌غربی و با برگزاری جلسات مشترک بسیار با پژوهشگاه رویان، تمامی مراحل اجرایی بر عهده دانشگاه علوم پزشکی این استان سپرده شده بود که خوشبختانه با موفقیت برگزار و امروز به پایان رسید.


صابر قلی زاده ادامه داد: حدود یک هزار میهمان علمی و پژوهشی در این کنگره حضور داشتند که ۱۰ میهمان آن خارجی و از پژوهشگران تخصصی بودند.
وی افزود: در این کنگره ۶۰ استاد برجسته و ۱۰ نفر از اساتید خارجی جزو سخنرانان بودند و دستاوردهای ویژه‌ای را در سابقه وانا ثبت کردیم.
قلی زاده با اشاره به محورهای این کنگره گفت: محورهای هفت گانه این کنگره با عناوین پایش فرزندان حاصل از درمان‌های ناباروری، مسائل اخلاقی و حقوقی، نقش تصویر برداری، تاثیر عوامل محیطی و سبک زندگی، ارتقای پیامدهای کمک باروری از جنبه چالش‌ها و مدیریت و گزینه‌ها، حفظ باروری در بیماران سرطانی و نقش جراحی در ارتقای پیامدهای تکنیک‌های کمک باروری بود.
وی اضافه کرد: چندین کارگاه و سمینار نیز در زمان‌های مختلف این کنگره اجرا شد که امیدوارم همه شرکت کنندگان توانسته باشند به خوبی از آن بهره‌مند شوند.
وی حاضرین در مراسم را به شرکت در المپیاد دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور دعوت کرد و گفت: این المپیاد برای اولین بار در شهریور ماه سال جاری در ارومیه برگزار می شود.
رییس پژوهشگاه رویان جهاد کشاورزی نیز در این آیین گفت: امید است این کنگره به عنوان یک کار ماندگار در پرونده دست اندرکاران آن ثبت شود.
عبدالحسین شاهوردی افزود: مراکز علمی به تنهایی قادر به برگزاری چنین کنگره‌هایی نبوده و از حمایت ارگان‌های مختلف در برگزاری این کنگره کمال قدردانی را دارم.
شاهوردی با بیان اینکه به لطف خدا کشور ما در حوزه پزشکی تولید مثل، پژوهش، آموزش و تولید علم توانایی بسیاری پیدا کرده است اظهار کرد: انجام کارهای بزرگ علمی نیازمند اتحاد مراکز علمی کشور است و مراکز علمی اینگونه می توانند اثر گذاری خود دربخش های مختلف را افرایش دهند.

کنگره بین المللی «وانا» در ‌ارومیه به کار خود پایان داد
وی اضافه کرد: به عنوان مثال در بخش پزشکی تولید مثل که حدود چهار دهه از عمرش می‌گذرد مراکز مختلفی مشغول به فعالیت در کشور هستند و برای انجام دادن یک اقدام بزرگ در این بخش تمامی مراکز علمی فعال در بخش پزشکی تولید مثل با فعالیت منسجم و متحد، اقدام به حل موانع در این حوزه بپردازند.
رییس پژوهشکده رویان جهاد دانشگاهی هم در اختتامیه کنگره وانا گفت: همکاری پژوهشکده رویان و دانشگاه علوم پزشکی ارومیه یک تجربه جدیدی بود که خروجی آن منجر به برگزاری چنین رویداد بزرگی شد و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی دارای پتانسیل های بسیار فراوانی است که می توان از این ظرفیت‌ها جهت حل مشکلات کشور بهره برد.
شاهوردی اظهار امیدواری کرد که سومین کنگره بین المللی وانا زمینه مناسبی برای انتقال دانش و تجربیات میان کشورهای منطقه و به ویژه پزوهشگران مسلمان شود.
به گزارش ایرنا در پایان این مراسم از اساتید سخنران و دست اندرکاران این گنگره تجلیل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha