۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۰۰
کد خبر: 85481500
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان سیستانی پرداخت شد

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۲۲:۰۰
کد خبر: 85481500
۷۰۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان سیستانی پرداخت شد

زاهدان- ایرنا- سرپرست سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای تامین معیشت کشاورزان و جبران بخشی از خسارات ناشی از خشکسالی با پیگیری‌های معاون اول ریاست جمهوری، مسئولان استانی، وزارت جهادکشاورزی و نمایندگان مجلس تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال به این امر اختصاص یافته و به کشاورزان پرداخت شد.

به گزارش ایرنا علیرضا دهمرده عصر شنبه در جلسه قرارگاه تامین مواد غذایی سیستان و بلوچستان افزود: عدم آورد رودخانه هیرمند در سالیان متمادی در سیستان و تحمیل خسارات هنگفت به بهره برداران وارد کرده است.

وی ادامه داد: در این راستا این سازمان با شناسایی کشاورزان مشمول کشت اراضی دشت سیستان و تعیین سهم هر بهره بردار با استفاده از اطلاعات نقشه های ۱۶ گانه کاداستر و همچنین استخراج سطح زیر کشت از طریق فناوری جی آی اس و تصاویر ماهواره ای در سطح ۱۶۵ هزار هکتار موفق به شناسایی حدود ۶۲ هزار نفر از بهره برداران اراضی دشت سیستان شد.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: پرداخت های نقدی به مشمولان در ۲ مرحله ، مرحله نخست اواخر اسفندماه سال گذشته و مرحله دوم در اردیبهشت ماه جاری انجام شده و سهم هر بهره بردار به حساب خود و یا نماینده و یا ورثه آنها پرداخت شد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان دارای ویژگی های اقلیمی خاص از جمله دارا بودن بیشترین میزان تبخیر سالانه کشور، بارندگی اندک، پراکنش نامناسب زمانی و مکانی بارندگی ها، دامنه زیاد تغییرات دما در شبانه روز، وزش بادهای موسمی و فصلی با شدت و تداوم زیاد از جمله بادهای ۱۲۰ روزه سیستان است که در بخش های وسیعی دچار کم آبی بوده و تداوم کم آبی ها به صورت دوره ای منجر به وقوع خشکسالی های سهمگین شده به طوری که علاوه بر تخریب زیر ساخت های بخش کشاورزی منجر به نابودی اکوسیستم طبیعی و نیز محیط زیست انسانی منطقه شده است.
از آنجایی که کشاورزی شغل و معیشت قالب مردم ساکن در این استان محسوب می شود، استفاده صحیح و بهینه از منابع پایه آب و خاک ضرورت انکار ناپذیر است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha