محدودیت ترافیکی گردنه ژالانه در سروآباد برداشته شد

سنندج‌ - ایرنا - فرمانده پلیس راه کردستان گفت: محدودیت ترافیکی که از عصر جمعه به علت کولاک شدید و احتمال ریزش بهمن در گردنه ژالانه سروآباد اعمال شده بود، صبح شنبه با تلاش راهداران و بازگشایی مسیر برداشته شد.

سرهنگ عیسی گوهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تایید باز شدن مسیر ارتباطی سروآباد به منطقه اورامان و کامیاران اظهار داشت: ممنوعیت تردد در محور فرعی ایرانخواه (دیواندره) - تکاب بدلیل شرایط نامساعد جوی همچنان پابرجا است.

وی با بیان اینکه تردد در راه‌های اصلی استان کردستان برقرار است و مشکل خاصی هم در این ارتباط وجود ندارد، افزود: با وجود شرایط آب و هوایی نامساعد موجود،  هفته گذشته تصادف منجر به فوت در راه‌های ارتباطی استان نداشتیم.

محور فرعی ایرانخواه (دیواندره) - تکاب از چهارشنبه شب به علت بارش شدید برف و کولاک مسدود شده و ممنوعیت تردد در گردنه ژالانه سروآباد - اورامان نیز از ساعت ۱۹ روز جمعه اعمال شده بود که امروز صبح با بازگشایی مسیر این ممنوعیت به پایان رسید.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود. همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha