۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۲۲
کد خبر: 82650063
T T
۰ نفر

آیت الله مكارم شیرازی : شبكه ملی اطلاعات ایجاد شود

۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۲۲
کد خبر: 82650063
آیت الله مكارم شیرازی : شبكه ملی اطلاعات ایجاد شود

قم - ایرنا- آیت الله ناصر مكارم شیرازی از مراجع عظام تقلید گفت: شبكه ملی اطلاعات باید ایجاد شود و آنچه مردم از جهات مثبت از فضای مجازی به دست می آورند در آن شبكه قرار گیرد و هر چه زیانبار، مضر و منحرف كننده است،حذف شود.

به گزارش ایرنا ، وی عصر چهارشنبه در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: باید ضمانت اجرایی خوبی هم باشد كه مردم دنبال سمت شبكه ملی اطلاعات بیایند.
وی خاطرنشان كرد: بیگانگان در فضای مجازی جنایت می كنند، هر چه در گوشی ها تلفن همراه قرار دارد قابل انتقال است و حتی می توانند حرف ها را تحریف كنند و باید برای این كار بدیلی ایجاد شود تا نیاز مردم از فضای مجازی تامین و فاقد بدآموزی باشد.
آیت الله مكارم شیرازی ادامه داد: افراد مطلع می گویند در آمریكا فضای مجازی در اختیار جوانان و افراد بزرگسال متفاوت است در حالی كه در كشور ما هیچ تفاوتی ندارد.ما گروهی داریم كه به صورت تخصصی در زمینه فضای مجازی فعالیت دارند و مطالبی را استخراج كردند كه در زمینه عقاید، اخلاق، مسائل سیاسی و فرهنگی بسیار خطرناك است، دشمن در فضای مجازی مشغول كار است.
وی افزود: شورای عالی فضای مجازی كه ریاست آن با رئیس جمهوری است باید این كار را جدی بگیرد، چرا كه فضای مجازی می تواند بنیان كشور را مورد هدف قرار دهد.
آیت الله مكارم شیرازی گفت: وزارت ارشاد در نظام اسلامی از حساس ترین وزارت خانه ها می باشد و اینكه حكومت اسلامی مركب از جمهوریت و اسلامیت می باشد و هر دو نیز ركن مهم می باشند.
وی اظهار داشت: حوزه های هشت گانه وزارت ارشاد بسیار حساس و گسترده است ولی در میان اینها برخی حساس تر و آسیب پذیرتر از برخی دیگر می باشند كه آنها را باید به صورت ویژه مورد توجه قرار داد.
وی گفت: مساله كتاب از حوزه های بسیار حساس است، امروز كتاب های زیادی نوشته می شود و نظارت بر كتاب كار را مشكل كرده است، كسانی باید باشند كه همه كتاب ها را مطالعه و نظر دهند، كتاب می تواند داروی شفابخش و یا سم مهلك باشد.
آیت الله مكارم شیرازی خاطرنشان كرد: برخی ممكن است به صورت كتاب، مطلبی بنویسند ولی در یك صفحه از كتاب سم خود را ریخته و باعث انحراف تعداد زیادی از مردم شود.
وی ادامه داد: در دوران طاغوت و شاه كتابی در دانشگاه به عنوان جامعه شناسی تدریس می شد، جامعه شناسی غربی بود تنها یك صفحه در مورد مذهب بود با این عنوان كه آیا مذهب به واسطه جهل بشر و یا ترس بشر است؟ یعنی در اصل مسلم می گرفت كه مذهب ساخته بشر است.
آیت الله مكارم شیرازی بیان داشت: آثار تخریبی این كتاب ها بسیار زیاد است و كسی كه چنین كتابی را مطالعه كند برای همیشه با مذهب خداحافظی می كند، بنابراین كتاب می تواند داروی شفابخش و یا سم مهلك باشد و باید كنترل كتاب ها را جدی بگیریم و عناوین كتاب ها، نویسندگان آنها نباید فریبنده باشد.
این مرجع تقلید با اشاره به حوزه فیلم و سینما گفت: مطالب زیادی است كه می تواند به وسیله سینما جامعه را تحریف و یا هدایت كند، آنها هم به صورت غیرمحسوس ممكن است لابه لای فیلم جاسازی شده باشد، در این زمینه هم باید خیلی دقت شود و نیاز امروز است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز برای دیدار با مراجع عظام تقلید ، اعضای جامعه مدرسین ، علما و روحانیان و هنرمندان قم وارد قم شد.
7401/ 6133/ بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی

سرخط اخبار استان‌ها