دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به صنعت کفش قم دارد

قم - ایرنا - رییس انجمن کفش ماشینی قم گفت: سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به قم نوید بخش تحولات روشنی در مسیر صنعت استان و خصوصا صنعت کفش بود و ما شاهد نگاه ویژه دولت سیزدهم به رفع چالش‌های حوزه تولید به ویژه در صنعت کفش هستیم.

جواد شعبان زاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به برگزاری نشست صمیمی فعالان کفش قم با «عباس علی آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت که در جریان سفر هیات دولت به قم انجام شد، بیان داشت: برای اولین بار در تاریخ صنعت کفش قم، فعالان و نخبگان این صنعت با وزیر صمت به گفت وگو نشستند و مسائل و مشکلات خود را به صورت مستقیم با عالی ترین مقام وزارت صمت مطرح کردند.

وی افزود: در این جلسه ظرفیت‌ها و موانع رشد این صنعت مهم توسط فعالان صنعت کفش به اشتراک گذاشته شد. خوشبختانه مجموعه دولت نیز مواجهه خوبی با مسائل مطرح شده داشت و وزیر صمت قول‌های مساعد و ویژه‌ای را برای حل مشکلات صنعت کفش بیان نمود.

وی گفت: با توجه به اهمیت این صنعت اشتغال‌زا و صادرات محور و مهم به‌منظور پیگیری ویژه این مسائل مقرر شد وزیر صنعت نماینده ویژه‌ای را برای حل مشکلات صنعت کفش اختصاص دهد تا به صورت مستمر و فعال این مسائل توسط نماینده ویژه وی دنبال شود که این اقدام دولت مردمی مصداق مشارکت در جلسات تصمیم گیری و تصمیم سازی‌ها است.

رییس کمیسیون صادرات کفش ایران با اشاره به برگزاری جلسه شورای اداری استان با حضور رئیس جمهور و هیات دولت گفت: برای اولین بار از تشکل صنعت کفش در این جلسه دعوت شد و بنده به عنوان نماینده صنعت‌گران در جلسه حاضر شدم. نفس این مسئله و توجه ویژه استاندار و توضیحات ارائه شده وی در مورد صنعت کفش در محضر رییس جمهور حاکی از آن است که دولت سیزدهم نگاه ویژه ای را برای صنعت (پاک و کم آب بر و اشتغالزا مخصوصا اشتغال خانه و محله )کفش قائل است.

آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور و اعضای هیات دولت در دور دوم سفرهای استانی پنجشنبه و جمعه هفته گذشته میهمان مردم قم بودند.

گفتنی است بخش تولید کفش ماشینی یکی از حوزه‌های موفق صنعت استان قم است که توانسته با ایجاد زنجیره‌ای پیوسته از ابتدا تا تولید نهایی محصول و حتی صادرات آن را به خوبی مدیریت کند.

بهره‌برداران این صنعت با استفاده از دانش و فناوری روز جهان، مشغول تولید انواع کفش‌های ماشینی و صندل هستند و توانسته‌اند علاوه بر بازار ایران در بازارهای بین المللی نیز جایگاه ویژه‌ای به‌دست آورند.

در همین رابطه ظرفیت‌های این صنعت در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در اردیبهشت‌ماه جاری به نمایش درآمد تا هم یکی از قابلیت‌های صنعتی استان قم به بازدیدکنندگان معرفی شود و هم بستری برای جذب سرمایه گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این بخش باشد.

کفش و صندل از مهمترین کالاهای صادراتی قم به بازارهای جهانی است و در طول سال‌های اخیر ارز آوری خوبی برای استان به همراه داشته است.

گزارش جمع بندی صادرات انجام شده از گمرکات استان قم در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد، کفش و صندل در رتبه سوم کالاهای صادراتی استان قرار دارد.

طی مدت یاد شده ۱۳ هزار و ۳۲۰ تُن انواع مختلف و متنوع کفش و صندل به ارزش ۲۳ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۲۰۲ دلار از گمرکات استان قم به کشورهای هدف صادر شده‌ که این آمار نشان دهنده موفقیت فعالان صنعت کفش قم در حوزه تجارت است.

حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در صنعت کفش قم فعال است، همچنین این صنعت در استان حدود ۱۰ هزار شغل مستقیم و ۲۵ هزار شغل غیرمستقیم به وجود آورده‌است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha