بارش باران و وزش باد نسبتا شدید فردا آسمان قم را فرامی‌گیرد

قم- ایرنا- مدیرکل هواشناسی قم با اشاره به صدور هشدار نارنجی، گفت: فردا بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد نسبتا شدید تا شدید آسمان این استان را فرامی‌گیرد و احتمال بارش تگرگ و گردوخاک نیز وجود دارد.

مهران حیدری عصر سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: بر اساس تجزیه‌وتحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسـی، در روز سه‌شنبه آسمان قسمتی ابری در برخی ساعات افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق، وزش باد نسبتا شدید تا شدید در برخی مناطق با گردوخاک همراه است.

وی اضافه کرد: سمت ‌باد غربی و سرعت آن ۳۵ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

وی ادامه داد: در روز چهارشنبه آسمان قسمتی ابری در برخی ساعات افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق، وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در برخی مناطق گردوخاک پیش‌بینی می‌شود؛ سرعت وزش باد نیز ۳۵ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

حیدری خاطرنشان کرد: روز پنجشنبه آسمان قسمتی ابری در برخی ساعات افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق، وزش باد نسبتا شدید با سرعت ۳۵ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت و در برخی مناطق همراه با گردوخاک خواهد بود.

به گفته وی، کمینه و بیشینه دمای استان در ۲۴ ساعت گذشته را دستجرد با دمای ۱۲.۱ و جمکران با دمای ۳۴.۳ درجه سانتی‌گراد بود.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha