۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۲:۳۶
کد خبر: 85475427
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

باد با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت قم را درمی‌نوردد

قم- ایرنا- کارشناس هواشناسی قم گفت: امروز(دوشنبه) سرعت وزش باد در این استان به‌ویژه در مناطق غربی به ۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

محمدرضا قاضی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به صدور هشدار نارنجی، افزود: با فعالیت سامانه بارشی، برای امروز افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و شب پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: سرعت وزش باد در شهر قم ۷۰ و در مناطق غربی استان ۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

وی ادامه داد: فردا نیز پدیده غالب وزش باد خواهد بود که انتظار می‌رود سرعت آن ۶۰ تا ۶۵ کیلومتر در شهر قم و ۷۰ کیلومتر در غرب استان باشد.

قاضی گفت: برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز پدیده خاصی نداریم و وزش باد در ساعات بعدازظهر رخ می‌دهد که سرعت کمتری خواهد داشت.

به گفته وی، برای روز جمعه با ورود سامانه جدید، ممکن است حوالی ظهر شاهد افزایش موقت ابر و رگبار پراکنده باشیم و دوباره هوا صاف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت جوی قم در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده صاف و آفتابی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی قم گفت: حداکثر دمای قم در روز گذشته به ۳۵ درجه سانتی‌گراد رسید و امروز به ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید؛ برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه تغییرات محسوس دمایی رخ نخواهد داد.

وی افزود: روز پنجشنبه دما کمی افزایش می یابد و مجدد به حدود ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

به گفته وی، امشب حداقل دمای هوا نیز با توجه به وزش باد به ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد و در چند روز آینده نیز بین ۱۶ تا ۱۸ درجه خواهد بود.

در استان قم ۱۰۹ ایستگاه هواشناسی شامل ۱۲ ایستگاه سینوپتیک خودکار و ۲ ایستگاه جاده‌ای، ۵۲ ایستگاه باران‌سنج خودکار، ۳۵ ایستگاه باران‌سنج سنتی و هشت ایستگاه سطح‌سنج که وضعیت سطح و دبی رودخانه‌ها را اندازه می‌گیرد، فعال است.

شهروندان برای کسب آخرین اطلاعات هواشناسی کشور می‌توانند با سامانه گویای هواگو با شماره تلفن ۱۳۴ تماس بگیرند و یا به تارنمای اداره کل هواشناسی استان قم به نشانی اینترنتی www.ghommet.ir مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha