۱۶ مرداد ۱۳۹۹، ۷:۰۰
کد خبرنگار: 2092
کد خبر: 83857756
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جاده جنگل ابر شاهرود کم عرض و خطر آفرین

۱۶ مرداد ۱۳۹۹، ۷:۰۰
کد خبر: 83857756
جاده جنگل ابر شاهرود کم عرض و خطر آفرین

شاهرود- ایرنا- برخی گردشگران و ساکنان روستای گردشگری ابر، جاده دسترسی به این روستا و جنگل را کم عرض خوانده و آن را خطرآفرین و ناایمن می‌دانند.

 روستای تاریخی ابر و جنگل معروف ابر در روزهای تعطیل میزبان هزاران گردشگر از استان سمنان و جای جای کشور است.

یکی از ساکنان روستای ابر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: علاوه براین که جاده کم عرض است، ۲ پیچ خطرناک نیز در این مسیر وجود دارد که برای رانندگان غیربومی بسیار خطرآفرین بوده و  هرساله باعث حوادث رانندگی دلخراشی می‌شود.

حسن محمدی ادامه داد: این جاده از نظر کارشناسان راه و ترابری ، جاده روستایی به شمار می رود در حالی که روزهای تعطیل سرنشینان صدها خودرو برای رفت و آمد به جنگل ابر از آن استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از ۳۰۰ تا  ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو از این جاده برای دسترسی به جنگل ابر استفاده می‌کنند ، تاکید کرد : این جاده ۶ کیلومتری امسال سه قربانی گرفته و با فرا رسیدن تابستان و افزایش حجم مسافرت ها احتمال افزایش قربانیان بسیار محتمل است.

مهدی غلامی یکی دیگر از ساکنان  روستای ابر هم گفت : ۲قوس و شیب نامناسب این جاده روستایی با کمترین عرض شانه خاکی در حوادث رانندگی جلوی سرعت عمل و فضای قابل استفاده برای فرار از خطر رانندگان را می گیرد.

وی با بیان اینکه در جاده های  روستایی حریم جاده باید آزاد و پاکسازی شده باشد، تاکید کرد: روشنایی این جاده نیز استاندارد نیست.

دهیار روستای ابر هم گفت: جاده این روستای گردشگری یکی از پر تردد ترین جاده های روستایی استان سمنان بعلت تردد گردشگران و روستاییان بشمار می رود.

محمدرضا اسلامی  با بیان اینکه این مسیر ۶ کیلومتری در محدوده طرح هادی روستا قرار ندارد، ادامه داد: بهسازی و نگهداری این راه روستایی با اداره راه و ترابری است.

به گفته او ، روستاییان با توجه به حجم بالای تردد به مناسبت های گوناگون از مسوولان محلی و کشوری تعریض و ارتقای آن به جاده اصلی را خواستار شده‌اند.

 معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای در اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: حریم این جاده روستایی از وسط جاده ۱۲و نیم متر  به ۲ طرف جاده است.

محمد عاشوری افزود :آزاد سازی حریم این جاده روستایی و رفع موانع طبیعی دید رانندگان مانند تپه های خاک نیز انجام شده است.

به گفته وی اصلاح قوس افقی و عمودی این جاده ۶کیلومتری در حال انجام است و تا روزهای پایانی ماه آینده به پایان می رسد.  

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان تاکید کرد: تجدید خط کشی و افزایش علایم آن برای آشکار سازی بهتر جاده در شب  برای رانندگان نیز در دستور کار قرار دارد.

بنابه اعلام مسوولان ، جنگل ابر شاهرود سالانه پذیرای حدود۲۰۰ هزار گردشگر است که بیشتر آن ها از خودروهای شخصی برای دسترسی به این منطقه استفاده می کنند.

در تعطیلات عید و تابستان ها ، ورود روزانه تا ۱۰ هزار گردشگر به این جنگل دوره هیرکانی ثبت شده است .

استان سمنان ۹.۷ میلیون هکتار وسعت دارد و ۱۶ درصد از مناطق حفاظت شده کشور در این استان ثبت شده است، انواع گونه های نادر گیاهی کشور مانند درختان هیرکانی در منطقه جنگل ابر و گونه های نادر جانوری مانند یوزپلنگ آسیایی در این استان زیست دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha