۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۶
کد خبر: 85476861
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بیشترین خسارت‌های توفان در دامغان و شاهرود بود + فیلم

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۳۶
کد خبر: 85476861
بیشترین خسارت‌های توفان در دامغان و شاهرود بود + فیلم

سمنان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به وزش توفان و تندباد طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: توفان به زیرساخت‌ها و تجهیزات پنج شهرستان سمنان خسارت زد که بیشترین خسارت‌ها در دامغان و شاهرود بود.

کمال طاهریان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طوفان شن به تاسیسات و تجهیزات شهری و روستایی در برخی نقاط شهرستان‌های سمنان، گرمسار، آرادان، دامغان و شاهرود خسارت زد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان ادامه داد: توفان شن عصر روز گذشته موجب شکستگی چند اصله درخت، سقوط تیر چراغ برق و خسارت به زیرساخت‌های شهری شد و دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری‌ها و شرکت توزیع برق در حال برآورد خسارت ناشی از توفان هستند.

بیشترین خسارت‌ها در روستاهای دامغان و شاهرود

وی اضافه کرد: بیشترین خسارت ناشی از توفان شن مربوط به شهرستان دامغان در روستاهای سرکویر، حسینان و معلمان و روستای طرود در بخش مرکزی شاهرود است.

به گفته وی، شرایط نامساعد جوی شامل باران‌های رگباری و وزش باد شدید تا روز جمعه بعدازظهر در استان سمنان پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود توصیه‌ها به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی از سوی شهروندان جدی گرفته شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان تاکید کرد: شهرداری‌ها و پیمانکاران ساختمانی با استحکام بخشی به تجهیزات و رانندگان با پرهیز از توقف و پارک خودرو در زیر درختان فرسوده از بروز حوادث احتمالی پیشگیری کنند.

مدیرکل هواشناسی سمنان نیز در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: وزش باد شدید از پیش‌بینی‌های روزهای گذشته بود و بیشترین سرعت توفان با سرعت ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت در شهر گرمسار در غرب استان ثبت شد.

ایرج مصطفوی افزود: وزش باد شدید، تندباد و توفان طی شبانه‌روز گذشته در نقاط مختلف استان سمنان ثبت شد که بیشترین سرعت مربوط به گرمسار با سرعت ۱۲۶، ایوانکی با سرعت ۱۰۸ و دامغان با سرعت ۹۴ کیلومتر بر ساعت بود.

وی ادامه داد: سرعت وزش باد و تندباد طی ۲۴ ساعت گذشته در سمنان ۵۸، سرخه ۸۳، شهمیرزاد ۶۵، رضوان و فرودگاه شاهرود ۶۱ و بیارجمند شاهرود ۵۸ کیلومتر بر ساعت گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی سمنان تاکید کرد که بارندگی‌های رگباری، ابرناکی و وزش باد شدید به ویژه در بعدازظهرها در سمنان تا اوایل هفته آینده ادامه دارد و نوسان دمایی بین ۲ تا ۶ درجه سانتیگرد در این روزها پیش‌بینی می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha