منصوری: رویکرد آیت الله رئیسی باب تعامل همه جانبه دولت را با خیرین باز کرده است

ساری- ایرنا- معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر این نکته که شخص آیت الله سید ابراهیم رئیسی مومن به موضوع مردمی بودن دولت است و این سخن لفظ و شعار نیست، گفت:امروز این رویکرد باب تعامل همه جانبه دولت با همه خیرین را باز کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ‌محسن منصوری پنجشنبه شب در جریان دور دوم سفر استانی هیات دولت به مازندران در نشست صمیمی با خیرین استان افزود: دولت تمام قد خود را در کنار خیرین عرضه کرده و می کند و همچنین مسوولان در این دولت موظفند، خیرین را در حوزه تجارت و بازرگانی که مرتبط با کمک به منافع عموم مردم است، کمک کار باشند.

وی با بیان این که وظیفه حاکمیت این است که خیرین را از پرداخت مجوزهای دولتی، پرداخت عوارض و مالیات ها در ساخت بناهای خیریه معاف کند، ادامه داد:‌ شهرداری ها نباید در صدور پروانه ساخت بناهای خیران، رقمی را دریافت کنند.

وی از کمک های قابل توجهی خیرین مدرسه ساز، سلامت، آزادی زندانیان، ساخت مساجد و تامین ایتام استان مازندران قدردانی کرد و ادامه داد:‌ امروز مردم مازندران در سفر هیات دولت به تمام معنا مهمان نوازی کردند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اظهار این که خیرین همواره جلوتر از مسوولان هستند، ادامه داد:‌ نمونه بارز مشارکت بی بدیل خیرین، مقابله با بیماری کرونا بوده است، یعنی از آن زمان به بعد سبک جدیدی از حل مساله با مشارکت عمومی و انجام کار خیر در جامعه کلید خورده است.

منصوری با بیان این که مصارف کشور به نسبت منابع ۱۰ برابر است، گفت: دولت سیزدهم معتقد است که با حضورو مشارکت جامعه خیرین درحل نیازهای مردمی، مشکلات کمبود منابع مالی دولت را جبران کرده و می کند.

وی کمک خیرین را همراه با روح الهی توصیف کرد، گفت: نگاه خیرین، گروه های جهادی مبتنی بر اصول اعتقادی الهی است و به کار و خدمات به مردم برکت مضاعف می دهد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر این نکته که شخص رئیس جمهور مومن به موضوع مردمی بودن دولت است و این نگاه و سخن لفظ و شعار نیست، تصریح کرد: جنس کنش دولتمردان سیزدهم اعتقاد به مشارکت خیرین است. چراکه با این شیوه می توان مسایل کشور را حل کرد، اگرچه نگاه فرایندی و ادای کشور در بعضی از بخش ها برای خیرین مشکل ساز شدکه دولت در حال اصلاح آن است.

منصوری با بیان این که برای تقویت تعامل خیرین با دولت مقولات فرایندی و آئین نامه های دست و پا گیر نیز در ۱۶ مورد شناسایی و در صدد اصلاح آن هستیم، گفت: عزم دولت برای حل مشکلات خیرین است، چراکه معتقدیم حل مساله خیرین در همه موارد از جمله بورکراسی اداری مرتفع شدن چالش های مردم و دولت است.

به گزارش ایرنا، در این نشست صمیمی جمعی از خیرین مازندران با معاون اجرایی رئیس‌جمهور، نمایندگان مجمع های خیرین مدرسه‌ساز، سلامت، مسجد ساز، تامین آب، آزاد سازی زندانیان و خیرین ایتام استان مازندران نظام مسایل انجام کارهای خیرخواهانه خیران را با دکتر منصوری تبادل نظر و بررسی کردند.

رویکرد آیت الله رئیسی باب تعامل همه جانبه دولت را با خیرین باز کرده است

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای ساری به مازندران سفر کرد و با استقبال نمایندگان ارشد استان از جمله آیت‌الله محمدباقر محمدی لایینی نماینده ولی فقیه در مازندرن، استاندار و تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس وارد مازندران شد.

در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور برخی چهره‌های شاخص ورزشی، فرهنگی و هنری از جمله محمدرضا اسحاقی هنرمند برجسته موسیقی، حسن یزدانی چهره نامدار کشتی و سپیده بابایی عضو تیم ملی کشتی آلیش حضور داشتند.

سفر نخست آیت‌الله رئیسی همراه با تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت سیزدهم به مازندران ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شد که افزون بر دیدار با اقشار مختلف مردم و بازدید از برخی طرح‌های زیرساختی، بهره‌برداری از چندین طرح عمرانی و تعیین تکلیف تعدادی از پروژه‌های نیمه‌کاره و بر زمین مانده، نتیجه آن در نظر گرفتن ۱۷۶ مصوبه برای اجرای طرح‌های مختلف با مجموع اعتبار مصوب بیش از ۱۷۷ هزار و ۸۹۸ میلیارد ریال بود.

از پایان سال ۱۴۰۰ تا کنون افزون بر ۱۲۶ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های مصوب سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران اختصاص یافت که معادل ۷۱ درصد کل اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح‌ها است.

به استناد آمارهای اعلام شده توسط دستگاه‌های اجرایی و استانداری مازندران، از مجموع ۱۷۶ مصوبه سفر نخست رئیس‌جمهور به مازندران ۷۸ مصوبه به طور کامل محقق شده، در ۸۹ مصوبه فرآیند اجرایی طی می‌شود و عملیات اجرایی با پیشرفت فیزیکی طبق برنامه در حال انجام است و اجرای ۹ مصوبه نیز در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha