۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۳۷
کد خبرنگار: 2089
کد خبر: 83901782
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی راه‌های روستایی سمنان لازم است

سمنان- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و بهسازی راه‌های روستایی این استان نیاز است.

احسان منصور کیایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توسعه، مرمت و بهسازی راه روستایی از اولویت‌های اداره راهداری استان در سالجاری است.

وی ابراز داشت: نگهداری و ایمن سازی راه‌ها و جاده‌ها از جمله وظایف راهداری است و انتظار می‌رود فرمانداران شهرستان‌های استان در تخصیص به موقع اعتبارهای حوزه راهداری همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان ادامه داد: تکمیل راه‌های روستایی نیمه تمام در قالب طرح ابرار، احداث دال و پل دهانه درجزین، دیوار ساحلی  محور چاشم- خطیرکوه، روکش آسفالت راه روستایی و چهار خطه کردن محور از جمله طرح‌های اجرا شده سال ۹۸ و در دست اقدام امسال است.

وی بیان کرد: احداث دیوار ساحلی به طول ۱۳۵ متر در محور چاشم- خطیرکوه، تکمیل عملیات اجرایی پل و راه روستایی چاشم- خطیرکوه- دوآب در شهرستان مهدیشهر و عملیات بهسازی رینگ در محورهای روستایی جنوب شهرستان سمنان از دیگر طرح‌های در دست اقدام سال جاری است.

منصور کیایی، افزایش طول عمر جاده‌های روستایی را مستلزم نظارت و مراقبت ذکر کرد و افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و هزینه‌های انجام شده در حوزه احداث و نگهداری از جاده‌ها، باید بیش از پیش نسبت به اجرا و نگهداری از راه‌ها اهتمام ورزید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با بیان اینکه احداث عملیات عمرانی نیاز به حفظ و نگهداری دارد خاطر نشان کرد: جاده‌ به لحاظ اهمیت و تخصیص اعتبارهای عمرانی نیازمند به نگهداری‌های مداوم و به روز هستند.

۲ هزار و ۱۲۸ کیلومتر راه روستایی در استان سمنان وجود دارد که یک‌هزار و ۲۵۰ کیلومتر آسفالت و ۱۹۰ کیلومتر راه شوسه است.

۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار تن در بیش از ۲۸۰ روستای استان سمنان زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha