۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85476272
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

برداشت گل محمدی از ۴۸ هکتار مزارع شاهرود آغاز شد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳:۵۳
کد خبر: 85476272
برداشت گل محمدی از ۴۸ هکتار مزارع شاهرود آغاز شد

شاهرود - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شاهرود با بیان اینکه برداشت گل محمدی از ۴۸ هکتار مزارع بارور آغاز شد، گفت: ۷۲ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان زیر کشت این محصول است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید آقابیکی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها افزود: برداشت محصول گل محمدی از اردیبهشت ماه در این شهرستان آغاز شد و تا تیر ادامه دارد.

وی میانگین برداشت این محصول را ۲ و نیم تن در هر هکتار عنوان کرد و گفت: امسال برداشت ۱۲۰ تن گل محمدی تر از این سطح پیش‌بینی می‌شود. محصول تولیدی علاوه بر مصرف در بازار استان سمنان به گلستان و اصفهان نیز ارسال می‌شود.

برداشت گل محمدی از ۴۸ هکتار مزارع شاهرود آغاز شد

آقابیکی به خشکسالی و کاهش میزان بارندگی طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: تعدیل جواز بهره‌برداری از منابع آب‌های زیرزمینی و خسارت‌های ناشی از سرمازدگی و همچنین سایر عوامل خسارت‌زا به محصولات باغی، کشت و توسعه گیاهان دارویی کم‌آب‌بر از جمله گل محمدی در سطح زمین‌های کشاورزی این شهرستان را افزایش داده است.

وی ادامه داد: سازگاری گل‌محمدی در برابر شرایط نامساعد محیطی و مقاومت به خشکی و امکان فرآوری به عنوان یک محصول اقتصادی و همچنین اختصاص یارانه از دیگر علل افزایش سطح زیر کشت این محصول است.

وی با بیان اینکه محصول تولیدی گل‌محمدی به صورت گلبرگ خشک، غنچه خشک و گلاب‌گیری استفاده می‌شود افزود: از هر هفت کیلوگرم گل تر یک کیلوگرم گل خشک به دست می‌آید.

آقابیکی خاطرنشان کرد: از این محصول در موارد دارویی، آرایشی و بهداشتی، غذایی و همچنین در درمان افسردگی، تقویت قلب و کاهش التهاب استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شاهرود اظهار کرد: گل محمدی علاوه بر اینکه خاصیت ضدمیکروبی و آنتی اکسیدان و ضدویروسی دارد، تا حدودی به تسکین درد نیز کمک می‌کند.

شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان دارای ۳۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی است که از این میزان ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن باغ می‌باشد.

به گزارش ایرنا، ۱۹۸ هزار هکتار از وسعت زمین‌های استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این وسعت ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی فعالند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha