۲۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۰:۱۵
کد خبر: 83274719
T T
۰ نفر
مصمم به هدايت اعتبارات به سمت اشتغال زايي هستيم

رشت- ايرنا- استاندار گيلان با اشاره به اهتمام دولت براي اشتغالزايي گفت: مصمم هستيم تا بخشي از اعتبارات را به سمتي ببريم كه زمينه ساز اشتغال شود و زير ساخت ها را به گونه اي پيش ببريم كه اشتغال را تقويت كند.

به گزارش ايرنا، مصطفي سالاري شامگاه پنجشنبه در جلسه شوراي برنامه ريزي گيلان به برنامه ريزي اقدامات براي امسال اشاره و اضافه كرد: تلاش داريم تا با استفاده از تبصره 18 از ظرفيت هاي اشتغال زاي قانون و بودجه از سهميه اي كه براي استان و وزارتخانه ها پيش بيني شده گام هايي را براي اشتغال جوانان اجرايي كنيم.
وي با بيان اينكه پروژه هاي استان نياز به بازنگري دارد، تصريح كرد: برخي از پروژه هايي كه به صورت ملي يا استاني فهرست شده اند قابليت واگذاري به بخش خصوصي دارد كه بايستي نسبت به آنها بازنگري شود.
وي همچنين بر اهتمام مديران استان براي پيگيري و دريافت سهميه استان تاكيد كرد.
سالاري با تاكيد بر ضرورت نظم و انضباط بيشتر در مسائل اقتصادي و ساماندهي در كاهش اعتبارات هزينه اي گفت: 14 محور را براي نظم و انضباط بيشتر در مسائل اقتصادي از جمله كاهش اعتبارات هزينه اي، انرژي ، ماموريت هاي غير ضروري و همايش هاي غير ضروري مشخص كرده ايم.
وي با اشاره به اينكه قانون مجوز جا به جايي ساختمان ها را بين دستگاه ها داده است، تصريح كرد: در برخي جاها ساختمان مازاد و برخي جاها كم داريم كه بر اساس قانون مي توانيم جا به جايي داشته باشيم اما برخي از وزارت خانه ها در املاك بلااستفاده خود به دستگاه هاي ديگر مقاومت مي كنند.
استاندار گيلان با اشاره به تفاهم نامه سازمان برنامه و بودجه با وزارت جهاد كشاورزي براي ساماندهي اب بندان ها و رودخانه ها خاطر نشان كرد: شيوه نامه اي را براي ساماندهي آب بندان ها و رودخانه ها تنظيم كرده ايم كه براي برداشت مصالح انباشت شده بستر رودخانه ها ، خطر سيل را كاهش دهيم.
وي در بخش ديگري از سخنانش از بازديد رئيس سازمان برنامه و بودجه از باقي مانده ازادراه رشت- قزوين و اختصاص 400 ميليارد تومان اعتبار براي تسريع در عملي شدن آن قدرداني و تصريح كرد: حمايت دولت از چاي و تعيين نرخ خريد تضميني برگ سبز، جاي قدرداني دارد.
7296/2007

سرخط اخبار استان‌ها