تسهیلات مشاغل خانگی برای والدین بیش از ۲ فرزند اولویت باشد

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: تسهیلات مشاغل خانگی برای والدین دارای ۲ فرزند به بالا در اولویت قرار گیرد و این موضوع باید مورد توجه جدی متولیان باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در ستاد جمعیت و جوانی خانواده گیلان اظهار کرد: گرایش بانوان به اشتغال باید از طریق ایجاد زمینه‌های خوداشتغالی و ارائه تسهیلات مشاغل خانگی به آنان مورد توجه مسئولان قرار داشته باشد.

وی تک فرزندی، حوادث رانندگی، سقط جنین، طلاق و مهاجرت روستائیان و به تبع آن کاهش جمعیت روستایی را از تهدیدهای جمعیت نام برد و افزود: آسیب ها و تهدیدهای جمعیتی باید برای مردم تبیین شود.

عباسی بیان کرد: اگر چه با اجرای قانون خانواده و جوانی جمعیت شیب زاد و ولد در گیلان افزایش یافته اما سرعت رشد جمعیت استان کند است از اینرو باید از همه ظرفیت‌ها برای فرهنگ سازی موضوع جوانی جمعیت استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم مردمی سازی و ترویج مشارکت اجتماعی در حوزه جوانی جمعیت اظهار کرد: همه باید در موضوع جوانی جمعیت و فرهنگ سازی آن همکاری کنند .

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه قانون خانواده و جوانی جمعیت، مشوق‌ها و تسهیلات مربوط به فرزندآوری باید برای مردم بیان شود افزود: دستگاه ها در حوزه جوانی جمعیت باید ماموریت محور و مساله محور کار کنند.

وی اظهار کرد: هر یک از دستگاه‌های متولی اعم از آموزش و پرورش، علوم پزشکی و مسکن و شهرسازی باید از طریق رسانه‌ها عملکرد خود را در حوزه جوانی جمعیت ارائه دهند ضمن اینکه نظارت و ارزیابی دستگاه های متولی در موضوع جوانی جمعیت باید آغاز شود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه تبلیغات جوانی جمعیت و فرزندآوری باید در فضای شهری جدی گرفته شود افزود: دشمن کانون خانواده را که از مهمترین ارکان جامعه است، هدف قرار داده و ما باید برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن برنامه و کارهای فرهنگی موثر داشته باشیم.

شیب تند کاهش موالید درگیلان نسبتا مهار و منفی شده‌است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست ضمن تشریح اقدامات مربوط به قانون جوانی جمعیت در این دانشگاه گفت: میزان ازدواج در گیلان کاهش و طلاق افزایش یافته ضمن اینکه در نرخ باروری وضعیت مناسبی نداریم اما در ۲ سال اخیر شیب تند کاهش موالید در استان نسبتا مهار و منفی شده‌است.

دکتر محمدتقی آشوبی به فعالیت قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و افزود: این قرارگاه در راستای اجرای دقیق قانون خانواده و جوانی جمعیت فعال است و موضوعات در آن بررسی و مباحث برای اجرا مورد تاکید قرار می گیرد.

وی با اشاره به برنامه آموزش و مشاوره هنگام ازدواج در شهرستان های گیلان افزود: ۱۶ مرکز آموزش و مشاوره هنگام ازدواج در استان فعال است که ۱۶ هزار نفر از آموزش‌های این مراکز بهره‌مند شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان اظهار کرد: تاکنون چهار هزار زوج نابارور در اجرای طرح قانون خانواده و جوانی جمعیت در استان شناسایی و تحت پوشش قرار گرفتند و از اقدامات خاص ناباروری بهره مند شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha