۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۱۶
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85479959
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کشاورزان گیلانی امسال مشکل انباشت برنج نخواهند داشت

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۱۶
کد خبر: 85479959
کشاورزان گیلانی امسال مشکل انباشت برنج نخواهند داشت

رشت- ایرنا- استاندار گیلان گفت : سال گذشته شالیکاران گیلانی به دلیل انباشت برنج با مشکلاتی مواجه بودند و با واردات برنج متضرر شدند اما امسال چنین اتفاقی را تجربه نخواهند کرد.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه عبادی، سیاسی شهرستان املش به برگزاری جلسه در خصوص ساماندهی بازار چای و برنج در نهاد ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: هفته آینده جلسه‌ای در خصوص وضعیت چای و برنج در نهاد ریاست جمهوری برگزار خواهد شد که با توجه به تصمیمات اتخاذ شده توسط رئیس جمهور و معاون اول رییس جمهور، دیگر شاهد مشکلات سال گذشته در حوزه چای و برنج نخواهیم بود.

وی، سعی دولت سیزدهم را کمک به بخش تولید و افزایش بهره‌وری و زنجیره ارزش دانست و تصریح کرد: در این راستا هفته گذشته از باغات چای فومن و امروز نیز از باغات و کارخانجات چای املش و رودسر بازدید بعمل آمد تا دستورات لازم برای حل مشکلات چایکاران صادر شود.

عباسی چای و برنج را محصول راهبردی گیلان معرفی کرد و گفت: معیشت بیش از ۵۰ هزار خانوار گیلانی بطور مستقیم به تولید چای وابسته است و با توجه به اینکه چای در سفره ایرانیان قرار دارد، این دولت تولید چای از ۲۵ هزار تن را به بالای ۳۴ هزار تن ارتقا داد.

استاندار گیلان با بیان اینکه جهاد کشاورزی و سازمان چای باید میزان دقیق چای تولیدی در گیلان را مشخص و اعلام کنند، اظهار کرد:سازمان چای و جهاد کشاورزی در خصوص میزان چای تولیدی باید آمار دقیقی ارائه دهند؛ بی شک حوزه چای دارای ارزش افزوده است.

وی با بیان اینکه باغات چای در گیلان باید به طور کامل به بهره برداری برسند گفت: هم اینک باغات چای در حال تولید نیستند این باغ‌ها باید بهسازی شده و برای کاشت چای مورد استفاده قرار گیرند.

عباسی بر لزوم توجه به افزایش بهره‌وری و ارزش افزوده در گیلان تاکید کرد و گفت: کیوی محصولی صادراتی است ولی در گذشته با مشکلاتی در حوزه صادرات این محصول مواجه بودیم؛ در این دولت صادرات کیوی مورد توجه قرار گرفت و درآمد باغداران کیوی از ۳۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ افزایش یافت.

وی در ادامه با بیان اینکه دولت اهتمام ویژه‌ای در تکمیل کمربندی املش دارد، گفت: در این خصوص اعتبارات لازم را جذب خواهیم کرد.

استاندار گیلان از تخصیص ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه عمرانی در سفر نخست رئیس جمهور به گیلان خبر داد و افزود: طی ۲ سال و نیم گذشته هشت کیلومتر آزادراه راه منجیل رودبار، پل کابلی آستانه اشرفیه، پل غیر همسطح میدان گیل افتتاح شد و بزودی یکی از آرزوهای دیرینه مردم گیلان اتصال دریای خزر به خلیج فارس با افتتاح راه آهن رشت-کاسپین تحقق خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح عملکرد دولت سیزدهم در سطوح خارجی و داخلی و نیز اقدامات اثربخش در توسعه گیلان، افزود: مردم ایران شاهد فضای تحولی با روی کار آمدن دولت مردمی و انقلابی در بخش های مختلف نظیر مردمی کردن اقتصاد، احیای تولید و اشتغال، اتمام پروژه های نیمه تمام، توجه به رفع محرومیت ها هستند؛ اقداماتی که برای مردم کشور امیدآفرین و مایه ترس و ناامیدی دشمنان شده است.

عباسی یکی از اهداف دولت سیزدهم را استفاده از ظرفیت مردم در حل مشکلات دانست و افزود: تمام سعی ما استفاده از ظرفیت مردمی است زیرا این امر منجر به دلگرمی مردم به تولید و در نهایت افرایش بهره‌وری و توسعه اقتصادی می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha