۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۴۴
کد خبر: 85480531
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شناسایی مقصران احتمالی سیلاب مشهد در دستور کار دستگاه قضا است

مشهد- ایرنا- معاون دادستان مرکز خراسان رضوی در امور پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه گفت: شناسایی مقصران احتمالی سیلاب مشهد بر اساس کار کارشناسی، بازدیدهای میدانی و مستندات موجود و برخورد با آن‌ها در دستور کار دستگاه قضا است.

قاضی سیدهادی شریعت‌یار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از همان ساعات اولیه حادثه معاونت پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه به منظور ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های خدمت‌رسان ورود کرد و دستورهای قضایی لازم در این خصوص صادر شد.

وی اضافه کرد: در خدمات‌رسانی به سیل زدگان در منطقه «سپاه» مشهد همه دستگاه‌ها به خصوص بسیج و سپاه پای کار بودند، ممکن است در ساعات اولیه وقوع حادثه نقص هایی در خدمت رسانی وجود داشته باشد، اما در مجموع اقدامات خوبی برای خدمت به شهروندان درگیر در این حادثه توسط دستگاه‌های مختلف انجام شد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستان مرکز خراسان رضوی ادامه داد: اقدامات کارشناسی و میدانی نیز برای شناسایی مقصران احتمالی حادثه در دست اقدام است.

شناسایی مقصران احتمالی سیلاب مشهد در دستور کار دستگاه قضا است

دادسرای مرکز خراسان رضوی نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد: از همان ساعات اولیه حادثه به معاونت حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی ماموریت داده شد تا در محل حضور پیدا کرده و در صورتی که نیاز به دستورات قضایی فوری جهت پیشبرد امور دستگاه‌های خدمات رسان یا رفع خطر از بناهای خطری و یا صدور دستور تخریب ابنیه به منظور عبور ایمن سیلاب باشد، دستورات قضایی به موقع و متناسب با اوضاع و احوال و در محل و به صورت میدانی صادر گردد.

طبق این اطلاعیه، همچنین دستور داده شد برای کلیه آسیب دیدگان اسکان مناسب فراهم و با توجه به قطعی برق، تامین وسایل روشنایی سیار با دستور این دادستانی در دستور کار شرکت برق قرار گرفت، پل ها و دیوارهای ناایمن و مانع عبور سیلاب تخریب و با توجه به ظرفیت مناسبی که در حوزه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان به جهت ارتباط با گروه های جهادی و سمن ها وجود دارد، تمام گروه های جهادی و سمن‌ها برای خدمات رسانی به مردم فعال شدند.
در ادامه آمده است: اولویت اول دادسرا این‌ بود که هرچه سریع‌تر آلام و خسارت های مادی و معنوی این حادثه غم انگیز برای شهروندان کاهش پیدا کند و با مقصران اعم از نهادهای عمومی یا غیر عمومی و اشخاص حقوقی و حقیقی احتمالی بدون تبعیض برخورد خواهد شد و در همین راستا با پیگیری های صورت گرفته مدیر بحران بی اطلاع از آخرین وضعیت با ارائه استعفا مسولیت را تحویل داد.

بر اساس این اطلاعیه، بیشتر و بهتر از وضعیت سابق از دستگاه‌های های خدمات‌رسان و این دادستانی مطالبه عمومی وجود دارد که نسبت به ارتقای خدمت رسانی و جبران خسارات وارده تا حد امکان اقدام نمایند.

در پایان این اطلاعیه ضمن تشکر از زحمات و خدمات کلیه مدیران، کارشناسان، نیروهای امداد رسان، نیروهای امنیتی و نظامی، سمن ها، گروهای جهادی ، هیاتی، بسیجی، طلاب، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی تقاضا می شود از بوجود آمدن فضای ارائه اظهار نظرهای غیر کارشناسی که موجب تشویش اذهان عمومی و روایت بخشی از ماجرا می شود، خودداری نمایند.

بر اساس آخرین گزارش ها، سیل روز چهارشنبه در استان خراسان رضوی طبق اعلام مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی تاکنون ۹ فوتی داشته است.

بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی از روز سه‌شنبه سامانه بارشی پرقدرتی در استان فعال شد، این سامانه تا اوایل هفته آینده بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و صاعقه، بارش تگرگ توام با وزش باد شدید و آبگرفتگی، رواناب و سیلاب را در پی دارد.

هواشناسی خراسان رضوی همچنین نسبت به بارش تگرگ، کاهش نسبی دما و امکان اختلال در سیستم حمل و نقل استان در این فاصله زمانی هشدار داده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha