كشف قرص هاي روانگردان در استان 111 درصد افزايش يافت

ياسوج - ايرنا- فرمانده انتظامي كهگيلويه و بويراحمد گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون 83 هزار عدد قرص روانگردان در اين استان كشف شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 111 درصد افزايش يافته است.

به گزارش ايرنا، سردار مهدي انصاري روز شنبه در نشست خبري با خبرنگاران كهگيلويه و بويراحمد در ياسوج، اظهار داشت: امسال پنج تن و 200 كيلوگرم انواع مواد مخدر در شهرها، جاده هاي ارتباطي استان و عمليات هاي مشترك با ساير استان ها كشف و ضبط شده است.
وي افزود: اين ميزان كشف مواد مخدر در كهگيلويه و بويراحمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزايش داشته است.
سردار انصاري بيان كرد: يك هزار و 700 نفر توزيع كننده، تهيه كننده، مصرف كننده و قاچاقچي مواد مخدر در كهگيلويه و بويراحمد در اين مدت دستگير شدند و همچنين با هماهنگي دستگاه قضايي در اين راستا 310 دستگاه انواع خودرو توقيف شده است.
كهگيلويه و بويراحمد در سال‌هاي اخير به يكي از محورهاي حمل و توزيع مواد مخدر از جنوب و شرق به مناطق مركزي و غرب كشور تبديل شده است.
فرمانده انتظامي كهگيلويه و بويراحمد تصريح كرد 400 ميليارد ريال انواع كالاي قاچاق امسال در استان كشف و ضبظ شده است.
وي عنوان كرد: 713 دستگاه خودرو در اين رابطه متوقف و 2 هزار و 10 نفر قاچاقچي كالا دستگير شدند.
سردار انصاري ابراز داشت: كشف كالاي قاچاق در كهگيلويه و بويراحمد امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد افزايش يافته است.
وي گفت: نوروز 98 حدود 21 ايستگاه نوروزي پليس در برخي اماكن تفريحي، خروجي و ورودي شهرهاي استان تا تاريخ 16 فروردين مستقر خواهند شد.
فرمانده انتظامي كهگيلويه و بويراحمد بيان كرد: 130 گشت آشكار و چندين گشت ديگر در رابطه با موضوع پيشگيري از وقوع جرم فعاليت خواهند داشت.
وي عنوان كرد: خانواده ها هشدارهاي پليس را در خصوص چهارشنبه آخر سال (چهار شنبه سوري) جدي بگيريد تا فرزندانشان دچار آتش سوزي يا نقص عضو نشوند.
فرمانده انتظامي كهگيلويه و بويراحمد گفت: هر ساله در چهارشنبه آخر سال و در آستانه سال نو شاهد حوادث و صحنه هاي دلخراشي هستيم كه برخي از افراد در اين ايام خواسته يا ناخواسته درگير اين حوادث تلخ مي شوند و ديگر راه برگشتي ندارند.
سردار انصاري بيان كرد: اشتباهات گذشته ديگران را تكرار نكنيد و عيد نوروز را در كام خود و شهروندان تلخ نكنيد.
وي عنوان كرد: خريد، نگهداري، حمل، توزيع و فروش مواد منفجره و مواد محترقه جرم است و متخلفان مطابق ماده 12 قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات مجازات خواهند شد.
فرمانده انتظامي كهگيلويه و بويراحمد به والدين توصيه كرد كه از خريد مواد آتش زا ( ترقه) براي فرزندان به جد خودداري كنند و اگر فرزندان مواد آتش زا ( ترقه)در منزل نگهداري مي كنند سعي كنند مواد آتش زا را از دسترس آنها دور كنند تا از بروز اتفاقات ناگوار پيشگيري شود.
وي ابراز داشت: والدين فرزندان خود را از خطرات مواد منفجره و آتش زا آگاه نموده و آنان را از بازي با چنين موادي برحذر دارند.
آخر سال 96 در كهگيلويه و بويراحمد در امنيت كامل و به آرامي سپر شد.
سال 95 چهار نفر بر اثر حوادث جشن‌هاي چهارشنبه سوري در شهرستان كهگيلويه مصدوم شدند.
9868/1662

سرخط اخبار استان‌ها