۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85479771
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۲هزار تن کود یارانه ای به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

یاسوج - ایرنا - مدیرشرکت حمایتی کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: امسال ۳۲ هزار تن کود یارانه ای از انواع پتاسه،فسفاته و اوره به استان اختصاص یافته است.

علی لاهوتی روز جمعه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود : ۷۰ درصد از هزینه کودهای یارانه ای اختصاص یافته برای کشاورزان کهگیلویه وبویراحمد از سوی دولت پرداخت می شود .

مدیرشرکت حمایتی کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه اختصاص کود یارانه ای براساس الگوی کشت اختصاص یافته عنوان کرد: گندم،ذرت، دانه های روغنی و جو از جمله محصولاتی هستند که به آنان کود یارانه ای اختصاص یافته است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص ضرورت اختصاص کود یارانه ای به سایر محصولات کشاورزی در استان تاکید کرد: تامین این نهاده کشاورزی برای محصولات باغی ضرورت دارد.

لاهوتی در خصوص سوال دیگر خبرنگار ایرنا در خصوص سقف سهمیه کشاورز تاکید کرد:کارشناسان پهنه جهاد کشاورزی براساس جنس خاک و نوع محصولات میزان نیاز بهره برداران را برآورد می کنند و آنان با مراجعه به کارگزاری ها کود خود را تهیه می کنند.

لاهوتی تصریح کرد:چهارهزار تن از این نهاده کشاورزی تامین و در انبارهای استان ذخیره شده تا در زمان پیک مصرف با کمبود مواجه نشویم.

مدیرشرکت حمایتی کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۵۰تن کود بین تولیدکنندگان محصولات زراعی در استان توزیع شده است.

وی تصریح کرد: ۷۰ کارگزاری بخش خصوصی و دولتی در کهگیلویه و بویراحمد توزیع کود در استان را بر عهده دارند.

۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد سالانه حدود یک میلیون تُن انواع محصولات کشاورزی تولید می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha